Avatar billede jobless Nybegynder
03. juni 2003 - 16:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytning af XAL til ny server

Hej.

En af mine bekendte har spurgt mig, hvorvidt man kan flytte concorde Xal over på en ny server, bare ved at flytte mappen med filerne.

Kan man det?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 16:34 #1
Ja, hvis blot strukturen forbliver intakt og brugerne mapper drevet til smme bogstav, så er der ikke nogen problemer i det. Jeg har selv flyttet rundt på en Concorde XAL og det er der ikke rigtigt nogen ben i.

(jeg forudsætter naturligvis at det er en native database og ikke en oracle database)
Avatar billede jobless Nybegynder
03. juni 2003 - 16:39 #2
Jeg troer at det er native, men er ikke 100% sikker (jeg sidder ikke ved hans system).

Hvordan er den nemmeste måde at se om det er native eller oracle?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 16:42 #3
Kig efter en fil der hedder c_data.dat. Højreklik og se egenskaberne på den. Hvis den er modified idag er den i brug, og så er det en native database. Det er faktisk databasen.
Avatar billede john_stumpe Nybegynder
07. juni 2003 - 17:16 #4
Om det er Native eller Oracle (tror I ville vide hvis I havde en Oracle server kørende), kan du blot flytte filerne, forudsat at drev mappes jf. tonnybrandt.
Connection til Oracle server er opsat på klienten og er derfor filserveren uvedkommende. Kører der derimod en Oracle databaseserver på den samme maskine (det gør man typisk ikke) er det en lidt anden sag og så skal I nok have professionel bistand til sizing af ny maskine samt flytning af Oracle databasen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juni 2003 - 23:34 #5
Helt enig i ovenstående, og som allerede sagt. gik jeg også ud fra at databasen var native.
Avatar billede jobless Nybegynder
17. juni 2003 - 10:35 #6
Nu har jeg fået bekræftet at der er tale om en native database, så når den skal flyttes følger vi ovenstående.