Avatar billede newbie.dk Praktikant
30. november 2000 - 15:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

open - close cd

Jeg har både Nero5 og Easy Creator på hver sin pc.
Hvordan med hvis jeg vil brænde videre på en cd, efter første gang jeg har brændt. Altså jeg brænder lidt måske 100mb, nogle dage senere vil jeg brænde lidt mere på cd\'en. Hvordan gør jeg det, både i nero og i easy.
Jeg tror da at mine cd\'er jeg brænder nu er \"closed\" men er ikke helt sikker.
Er de lige så gode at læse fra når de er \"open\".
Hvor stiller jeg, om jeg vil brænde cd\'er som open eller close.
Helst en forklaring til begge programmere.
Avatar billede schmakk Nybegynder
30. november 2000 - 16:47 #1
Når du brænder kan du enten vælge at lukke cd\'en [close] eller lukke den session du har gang i [close session and leave cd open].
Forskellen er, at når du lukker cd\'en, så bliver den lukket for yderligere data.
Når du vælger at lukke din session, men lade cd\'en stå åben, så kan du stadig læse cd\'en i både brænder og alm. cdrom-drev. Du kan så også brænde mere på cd\'en senere, det kan du gøre ved at vælge \"import session\" [tror jeg nok det hedder] og så brænde på den igen.

Det er lidt anderledes med musik-cd\'er. Der kan du ikke bruge cd\'en før den er lukket. [du kan dog stadig lade den stå åben, og senere brænde den færdig]

Simple is that :)

/SchmaKK
Avatar billede teknik Juniormester
01. december 2000 - 22:14 #2
....nogle drev (især i PC\'er) vil dog kunne læse en CD\'er hvor du kun har \"closed session\"
men ikke \"closed disk\"....prøvede det lige i går...skulle også være på vej i nyere Musik anlæg..
...(ligesom evnen til at læse Re-writable CD\'er)
Avatar billede newbie.dk Praktikant
05. december 2000 - 10:07 #3
takker :)