Avatar billede goofy75 Nybegynder
02. juni 2003 - 14:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sende email fra Outlook/ExchangeServer med 'anden' afsender!

Hvordan sender jeg en mail fra outlook/(exchange server) hvor det ikke er min email der staar som afsender, men en anden fra domaenet?
Avatar billede capuno Nybegynder
02. juni 2003 - 14:05 #1
Den anden perdon som du vil sende som skal give dig "Send As" rettigheder
Avatar billede goofy75 Nybegynder
02. juni 2003 - 14:05 #2
Min tanke var at jeg har en 'mail enabled' skuffe, jer mener at have last at det er muligt at sende en mail "paa vejne af" den skuffe om man vil :) ...ville vaere laekkert om der lige var en som viste det!
Avatar billede capuno Nybegynder
02. juni 2003 - 14:06 #3
Åbn Outlook, gå i menuen Tools, vælg Options, vælg fanebladet Delegate
Avatar billede capuno Nybegynder
02. juni 2003 - 14:11 #4
Når du siger Skuffe, men du så det der på engelsk hedder "public folder"?
Avatar billede capuno Nybegynder
02. juni 2003 - 14:18 #5
Så skal du være administrator på Exchange Serveren, Åbne Exchange System Manager, find din skuffe under folders/skuffer, vælg properties, vælg fanebladet Exchange General, tryk Delivery Options, og vælg de brugere der skal have Send on behalf rettigheder.

Herefter kan du gå i din outlook, oprette en ny mail, tryk på knappen Options i Outlook toolbaren, vælg From, herefter vil der komme et from felt hvor du skriver skuffens navn.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
02. juni 2003 - 14:18 #6
yes... der er ingen bruger som saadan, blot en skuffe som er mail enabled... det er den jeg vil sende fra!
Avatar billede goofy75 Nybegynder
02. juni 2003 - 23:07 #7
den der "from" knap under TOOLS-OPTIONS-

den kan jeg ikke se, den er ikke lige der... men det andet er klart nu, min skuffe er 'klar' ;)
Avatar billede goofy75 Nybegynder
02. juni 2003 - 23:55 #8
takker!!!!