Avatar billede al1407 Nybegynder
02. juni 2003 - 13:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsætte tekst i det aktive "codepane" i VB, via et program ?

Hvordan kan man indsætte tekst i det aktive "codepane" (tekstboxen med kode i) i VB, via et program skrevet i VB ?

Se f.eks. 'apiload.exe' (API Viewer) der har en "Insert" feature.

Jeg har kigget lidt på klassen 'IDEVB' der findes i 'Microsoft Visual Basic 6.0 Extensibility', men den kan jeg ikke få noget ud af :/

Nogle der ved hvordan man kan gøre det ?
Avatar billede venne Nybegynder
02. juni 2003 - 13:59 #1
Avatar billede al1407 Nybegynder
02. juni 2003 - 14:17 #2
Jeg hart læst en del om Add-Ins ... men synes ikke rigtigt jeg kunne få det til at virke ordentligt ... jeg kunne lave et add-in, men kun som DLL, og jeg vil gerne have en EXE ..
Avatar billede venne Nybegynder
02. juni 2003 - 14:30 #3
Hm - jeg har ikke prøvet det, men de skriver at man kan vælge at lave en dll eller en exe:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbcon98/html/vbcondesignconsiderationsforaddins.asp

Har du prøvet det?
Avatar billede n/a Nybegynder
02. juni 2003 - 16:35 #4
Nej .. jeg har ikke net derhjemme, desværre så jeg har ikke kigget så meget på det, men det vil jeg da lige gøre :)
Avatar billede n/a Nybegynder
02. juni 2003 - 16:37 #5
Det ser ud som om jeg måske kan bruge noget af det der ... jeg kigger på det når jeg kommer hjem, senere .. :)
Avatar billede al1407 Nybegynder
02. juni 2003 - 16:39 #6
Hov! .. jeg sidder ved en vens computer .. så ik det var HANS bruger den var logget ind med :/
Avatar billede al1407 Nybegynder
04. juni 2003 - 10:01 #7
Jeg har kigget lidt merer på VBIDE objektet og fået lavet projektet til en ActiveX EXE så nu går det i den rigtige retning ... tak :)