Avatar billede dragen Nybegynder
02. juni 2003 - 11:02 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Køb af UPS, hvad skal jeg være opmærksom på?

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg skal købe en UPS?

Hvad betyder de forskellige begreber?
og hvordan regner jeg ud hvilken UPS jeg skal købe?

Den skal kunne drive en belastning på ca. 85W i mindst 30min ved ~220v. Et linux-system

Er der nogen, som har erfaringer med bestemte mærker, prisklasser etc?
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juni 2003 - 11:04 #1
APC har jeg gode erfaringer med.

Du kan få hjælp til at vælge den rigtige her: http://www.apc.com/template/size/apc/
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 11:05 #2
Denne burde være stor nok til dit behov. Den kan klare ca 45 min. ved 100W.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1564577893
Avatar billede dragen Nybegynder
02. juni 2003 - 11:14 #3
Hvad betyder Va?
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 11:17 #4
Det står for volt og ampere.
Avatar billede the_collector Novice
02. juni 2003 - 11:20 #5
Det er en betegnelse de bruger for ikke at forvirre kunderne for meget. Der vil altid være et effekttab, derfor vil de 650Va svare til at den kan give ca 400W. Dvs den har et effekttab i dette tilfælde på ca 250W.
Avatar billede dragen Nybegynder
02. juni 2003 - 11:20 #6
Aha... og hvad kan jeg bruge det til? Det er en slags angivelse af størrelsen?
Avatar billede dragen Nybegynder
02. juni 2003 - 11:30 #7
Skal jeg være opmærksom på noget mht. at det er et linux-system?
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. juni 2003 - 11:32 #8
Ikke andet, end der skal være fornuftig overvågnings software til. Enten indbygget i Linux eller medfølgende, så systemet kan lukkes pænt ned, hvis batterierne ikke kan holde systemet kørende (ex. ud over 1 time).

Jeg mener dog, at Linux har udemærket software indbygget, men spørg hellere om det i en Linux gruppe

JP
Avatar billede the_collector Novice
10. juli 2003 - 15:26 #9
Lukketid?
Avatar billede dragen Nybegynder
10. juli 2003 - 15:32 #10
Ja.