Avatar billede flemming_hansen Nybegynder
02. juni 2003 - 04:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes i

Jeps, hvad synes i om designet?
Løb i ind i nogle problemer på hjemmesiden?
Har i nogle forslag til forbedringer?

LINK: Http://www.theworms.com

mvh. Flemming Hansen
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. juni 2003 - 04:52 #1
WOW fedt at den loader så hurtigt!
Meget flot design.

btw der er "vertical-scrollbar bug" på design.htm :(
Avatar billede mlhave Nybegynder
02. juni 2003 - 08:26 #2
Meget flot! :o)
Konstruktib kritik:
Dit danske CV kunne med fordel blive præsenteret samme sted som det engelske...
... tjaaa det var vel nærmest det - kort sagt et meget flot stykke arbejde!
Avatar billede rangerbs Nybegynder
02. juni 2003 - 12:35 #3
Meget flot :D
Avatar billede and.vang Nybegynder
02. juni 2003 - 15:11 #4
Rigtig flot! Det loader hurtigt, er overskueligt, har nem navigering og ser enormt godt ud!

Men trods det har jeg et par indvendinger. Det første jeg lagde mærke til var logoerne for Internet Explorer og Netscape. Prøv at flytte den gruppe knapper. F.eks. til under indholds-framen. Desuden kan jeg ikke se grunden til, at folk skal tilbydes at downloade den nyeste version af browserne. Selvom det er de færreste, der selv klarer det, så virker det mærkeligt at et websted, der på ingen måde har noget kommercielt at gøre med browserproducenterne, lægger programmerne til download. Desuden er nutidens browsere blevet så intelligente, at de, i mange tilfælde, kan opdatere sig selv. Så jeg ville droppe de knapper. Jeg savner lidt bedre strukturering af teksten. For det første vil det hjælpe med 5-10px mere venstremargen og en linjeafstand på lidt mere ville også være godt. Overskrifterne kunne godt være mere fremhævet. F.eks. på Portfolio er der ikke noget logisk hierarki mht. til skriftstørrelsen på de forskellige overskrifter. På Profile roder du lidt rundt i venstre/højrestilling af teksten. En ganske teknisk ting er, at du bør definere dine skriftstørrelser i procent og ikke i punkter/pixels. Det gør det nemlig muligt for folk at justere størrelsen, hvis de har læseproblemer. Dette er specielt vigtigt, når du bruger så lille en skrifttype. Dine thumbnails på Portfolio er for utydelige og komprimerede. Det vil godt kunne betale sig, at gøre kvaliteten bedre, selvom det kræver en længere loadtid, for sådan som det er nu, skal man til at åbne alle billederne, bare for at se hvad de forestiller, og så er der ikke sparet noget tid.

Og lidt mere teknisk: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.theworms.com%2Fdesign.htm&charset=%28detect+automatically%29&doctype=HTML+4.01+Transitional

Ellers er der ikke meget at komme efter. Du har gjort et rigtig godt stykke arbejde!!

Mvh Anders :)
Avatar billede flemming_hansen Nybegynder
02. juni 2003 - 16:40 #5
Hejsa,

Mange gange tak for kritikken, den er jo guld værd.

@ Doggy82
Jae, der er sku scroll - tak fordi du nævnte det.

@ mlhave
Jeg tror ikke jeg ændre på mit CV, da Iframen er lidt for lille til den (synes jeg). Men tak for forslaget.

@ Anders
Du nævner nogle rigtigt gode punkter, som jeg bestemt vil tage i betragtning. Nogle af dem havde jeg selv overvejet, f.eks. pixels vs. procent.
Med hensyn til med browserknapperne, kan jeg godt se at det er lidt åndsvagt, nu hvor du nævner det, så de bliver erstattet med et e-mail link i stedet.
Men tusind tak for kritikken, og da du kom med de bedste punkter, synes jeg su skal have de 20 point.

Mvh. Flemming Knøss Hansen
Avatar billede and.vang Nybegynder
02. juni 2003 - 22:19 #6
Jamen så siger jeg mange tak!
Avatar billede and.vang Nybegynder
03. juni 2003 - 21:29 #7
Yeah! Meget bedre både med læseligheden, mail-linket og overskrifterne. :)
Avatar billede oersted Novice
03. juni 2003 - 21:32 #8
det ser spændende ud Flemming, rigtigt meget endda -

meeen jeg sidder på en mac og Iframes er ikke understøttet

såhhh det
Avatar billede oersted Novice
03. juni 2003 - 21:34 #9
ok, i IE gør det vist jeg kigger lige - men det plejer ikke at være optimalt, as you know...
Avatar billede oersted Novice
03. juni 2003 - 21:39 #10
det kører OK og er flot - bortset fra at du i IE5 på mac OSX får en blå scroll som jo stikker noget ud i forhold til din lækre design ...
Avatar billede flemming_hansen Nybegynder
04. juni 2003 - 03:16 #11
@ Anders
Jeg jeg vil give dig ret i at det hjalp en hel del, så tak igen for rådene. :D

@Oersted
Jeg mener de stylesheets jeg bruger til Iframen, først er understøttet fra IE 5,5. Men jeg mener at jeg har set et andet eksempel engang, hvor det kunne understøttes fra 5,0. Men tak fordi du lige gjorde mig opmærksom på det. :)
Avatar billede oersted Novice
04. juni 2003 - 03:24 #12
Jeg tror det er et generelt mac problem - her har vi ingen 6.0 kun en 5.2 allerhøjest - og der fungere det som sagt ok - kun er scrollbarerne i OSX stil og lå (!)
Avatar billede oersted Novice
04. juni 2003 - 03:25 #13
jeg mener - blå !
Avatar billede oersted Novice
04. juni 2003 - 03:29 #14
gi mig lige en mailadresse så sender jeg nogle screenshots
Avatar billede flemming_hansen Nybegynder
04. juni 2003 - 03:48 #15
Det er nu fedt du gider at sende dem, her er min mail adresse

flemming@theworms.com

mvh. Flemming Knøss Hansen
Avatar billede txk Nybegynder
04. juni 2003 - 03:50 #16
En MEGET lille kommentar...
Når dine billeder i menu'en er makeret, bliver de helt BLÅ! ser lidt sjovt ud men det er jo virkelig småting... meget fin side