Avatar billede christianb Nybegynder
01. juni 2003 - 20:17 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort får desktop til at crashe til 800x600 og 16 farver

Jeg har lige købt Radeon 9700PRO All In Wonder og installeret XP. Flere gange om dagen crasher desktoppen og viser pludselig 800x600 og 16 farver, samtidig får jeg en "alvorlig" fejlmeddelelse der siger at jeg skal gemme mit arbejde og genstarte. Jeg har prøvet at downloade nyeste driver (Catalyst 3.4), men det hjælper ikke????
Nogle forslag
ChristianB
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2003 - 20:26 #1
Prøv at afinstallere alle drivere til kortet og genstart maskinen og lad XP bruge sin egen driver, installer derefter de nyeste du har og se om det hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2003 - 20:38 #2
Hvilket OS har du?
Har du installeret den seneste DirectX fra Microsoft?
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2003 - 20:38 #3
Glemte lige, hvad er den nøjagtige fejlmeddelelse du får?
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
01. juni 2003 - 22:32 #4
Hvilken temperatur har du i dit kabinet???
Hvilken strømforsyning har du???
/Thomas
Avatar billede christianb Nybegynder
02. juni 2003 - 20:05 #5
Bertie: Jeg har prøvet at geninstallere XP, men det bliver ved med at ske. Jeg har downloaded DirectX version 9.0.

HestenHening: Processor tempereaturen er ca. 52 og motherboardet er under 40. (Jeg har fin afkøling med 2 kabinetblæsere.
Min strømforsyning er en eller anden "super silent" købt hos SHG.DK
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2003 - 20:28 #6
Kom lige med den nøjagtige fejlmeddelelse.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
02. juni 2003 - 21:07 #7
Ja, men det er ydelsen jeg er interesseret i, da den kan være grund til at der ikk er strøm til systemet, og derved crasher.
Hvad har du ellers i dit system???
/Thomas
Avatar billede christianb Nybegynder
02. juli 2003 - 20:19 #8
Tak for svarene (undskyld forsinkelsen). Jeg forhørte mig hos Sapphire som sagde at det helt sikkert var et BIOS/motherboard problem med mit MSI E7205 GNB Max. Jeg har besluttet at jeg vil købe et nyt motherboard (ASUS P4P800 - 865PE som Sapphire anbefaler). Min strømforsyning der er på 300W har jeg ikke prøvet at udskifte men måske det også kunne være det...???

/ChristianB