Avatar billede mulp Nybegynder
01. juni 2003 - 16:41 Der er 2 kommentarer

Cybercity: Cisco 677, switch til switch

Jeg har et ikke-krydset netværkskabel mellem min router og min switch, og ikke-krydsede kabler fra switch til computerne, og på denne måde fungerer Internettet fint. Nu vil jeg så tilslutte én switch mere, og så nogle computere til denne switch, der også skal have Internet. Jeg har et ikke-krydset kabel, men spørgsmålet er hvilke porte i switchene det skal tilsluttes (alm. eller uplink), og om det overhovedet kan virke med denne opsætning??

//Mulp
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juni 2003 - 16:43 #1
Du kan ALTID sætte en swich/hub ind i et eksisterende netværk. Du sætter alm kabel mellem pc og switch, og et alm. kabel fra routeren til uplink porten.

Hvis der ikke er uplink port, kan du bruge et krydset kabel i stedet.

JP
Avatar billede mulp Nybegynder
01. juni 2003 - 16:48 #2
Med andre ord mener du alm kabel mellem pc og switch1(alm port), alm kabel mellem switch1 (alm port) og uplinkport på switch2, alm kabel mellem switch2 (alm port) og router??