Avatar billede jespernaur Nybegynder
01. juni 2003 - 11:17 Der er 27 kommentarer

Point til rocky

http://www.eksperten.dk/spm/358124

Jeg må konstatere at det nu er kommet dertil, at alene handlingen at lægge et svar kan føre til at man udsættes for uberettigede anklager for regelbrud, som det ikke er muligt at forsvare sig imod. Retssikkerheden har trange kår.

Indeværende spørgsmål er det første og hidtil eneste, jeg har oprettet. Hvis rocky lægger et svar, vil det være min sidste handling på eksperten.dk at acceptere det.

eksperten.dk er ikke længere et godt sted at være - regelrytterne har vundet.
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2003 - 12:00 #1
Tjaa - Du er ikke den første, og bliver med garanti ikke den sidste. Jeg kan dog ikke se, at det er dig, der har overtrådt reglerne, som dog helt klart siger, at det er forkert at udlove mere end 200 point.

Hvor mange point har jespernaur udlovet???

Har været ude for nøjagtig det samme, men der var afgørelsen, at det var spørgeren og ikke mig som svarede, der havde begået den skrækkelige forbrydelse at udlove mere end 200 point. det skal dog siges, at der gik temmelig lang tid mellem anmeldelsen og afgørelsen.

Men det afgørende er jo, at der er tale om subjektive afgørelser på anmeldelser, afhængig af hvilken coadmin der tager sagen op. Det finder jeg særdeles betænkelig.
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2003 - 14:42 #2
Regler er regler, det burde da ikke være så svært at forstå?

Iøvrigt forstår jeg ikke betegnelsen "regelrytter"? At følge reglerne, skal det nu gøres til noget negativt?
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2003 - 16:18 #3
popsy > Læs din egen henvisning:

"Det er ikke tilladt at udlove mere end 200 point for et spørgsmål ved at dele det over flere spørgsmål."

Det er jo ikke jespernaur, der har overtrådt reglerne!! Du har jo anmeldt den forkerte bruger.
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2003 - 16:26 #4
mugs> Kære ven, du aner da intet om hvem jeg har anmeldt! Men, i dette tilfælde valgte jeg at anmelde begge personer.

Iøvrigt er jespernaur selv nøjagtig lige så skyldig i pointoverførsel, som den person der opretter spørgsmålet. Når det ikke er tilladt at uddele mere end 200 point i et spørgsmål, er det selvfølgelig heller ikke tilladt at modtage dem, vel!?

Jeg synes i alle skal læse de regler igennem, i stedet for blot konstant at kritisere dem der følger dem. Hvis i nu nærlæser dem, vil i faktisk finde ud af at alle bruger, også jer, har pligt til at anmelde uregelmæssigheder.
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2003 - 16:34 #5
popsy > mugs> Kære ven, du aner da intet om hvem jeg har anmeldt

Korrekt, den del beklager jeg og er hermed trukket tilbage.

Men når du skriver, at der er forkert at modtage mere end 200 point, når det også er forkert at udlove dem, er det jo noget du antager, og må jo som sådan betragtes som subjektiv.

Hvis vi skal læse og forstå ordene i reglerne, må vi tage det skrevne bogstaveligt, og så må der indføres en pasus i omtalte regel der siger, at det også er ulovligt at modtage mere end 200 point.

Regel skal være regel og skal omhandle alle forhold, og samtidig se en sag fra flere sider.

Nu har man for snart lang tid siden indført begrebet coadmin, det må der jo være en god grund til, og det er da også helt fint. Men her er en bruger blevet "bortdømt" ved en subjektiv afgørelse, fordi man antager noget, der ikke er nævnt i reglerne.
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2003 - 16:35 #6
Ser du ikke helt bort fra begrebet logik der?
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2003 - 16:39 #7
Det er da muligt, men jeg læser bogstaverne som de er sat sammen til ord, og ordene som de er sat sammen til sætninger.

Hvor det drejer sig om regler, skal alle forhold være taget i betragtning, og den enkelte bruger skal ikke bedømme hvad der er logisk eller ej.
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2003 - 16:42 #8
Næh, men det er der sådan set heller ikke tale om. Hvis vi endelig skal blive tekniske, så er der fra coadmins side tale om en opstået præcedens, som i mine øjne ikke kan være anderledes. Selvfølgelig skal uretmæssigt modtagede points leveres tilbage, det kan alle vel forstå?

Skal vi så se på problemet her.: Jesper har modtaget flere point end der må gives til ham, nu skal de leveres tilbage. Det er da vel pærelogik?
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2003 - 16:44 #9
Jeg savner iøvrigt Jespers svar på min kommentar kl 14:42, jeg går ud fra at det er mig han mener, når han siger regelrytter?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2003 - 16:54 #10
Regel rytteri er vel hvis regler bliver håndhævet efter deres bogstav
uden hensyntagen til om den egentlige grund til reglen er ovetrådt.

Reglen om de 200 point er så vidt jeg har fået forklaret lavet
for ikke at folk med mange point at uddele kan skævvride hele
point systemet ved at tildele voldsomt mange point for
spørgsmål.

Og hvis man mener at det ikke er tilfældet her, fordi der er en
fornuftig sammenhæng mellem point og svar, så kan man jo
kalde det regel rytteri.

[bemærk *hvis* jeg har ikke selv lavet nogen vurdering]

Regler skal selvfølgelig stadigvæk overholdes.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2003 - 17:00 #11
popsy>

Men siden du går så meget op i reglerne har jeg naturligvis anmeldt din
overtrædelse af reglerne !
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2003 - 17:02 #12
Undrer mig kraftigt over denne diskussion!
Det der undrer mig er følgende.: 2 brugere laver et brud på reglerne, jeg anmelder det, coadmins tager affære og så burde den egentlig ikke være længere, end at pointene bliver leveret tilbage, og dermed slut!?

I stedet truer den ene med at forlade eksperten, den anden holder sig tavs, og indtil flere brugere slår sig sammen om at disse mig, som ved at følge reglerne, har anmeldt uregelmæssigheden???  I kalder mig regelrytter? Tjaaa, der findes sikkert også et nedsættende ord som jeg kunne bruge om jer, sandsynligvis ville det gå i retning af at anfægte jeres moral og integritet.

Regler er regler, den er sådan set ikke længere. Desuden har coadmin truffet afgørelsen, og hvis i nu gad at læse reglerne igennem, ville i vide at den slet ikke kan diskuteres, men at man i stedet bør sende en mail til admin.
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2003 - 17:07 #13
Tak skal du da have arne-v. Din moral og integritet står nu klar for mig.
Jeg fastholder da stadig at du er en lamer, du fortsætter ligefrem med at bevise det!

Hvis nogen er interesserede, har den kære arne været ved at grave i sine tidligere spørgsmål, og har fundet et fra april måned.: http://www.eksperten.dk/spm/344936

Han har lige fundet det formålstjenstligt at anmelde mig for at kalde ham en lamer, så må vi jo se hvad han får ud af det :)
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2003 - 17:09 #14
popsy > Nu er på lidt dybt vand. Der er vel ikke nogen regel der forbyder mig at kommentere et indlæg på eksperten.dk. Jeg har betalt for mit PRO-medlemskab, og så er den potte vel ude.

Hvilke brugere har slået sig sammen om at "disse" dig? jeg er ikke sammen med nogen som helst. Mine kommentarer står helt og aldeles for min egen regning!

Du skriver, at du kan finde nedsættende ord om "os". Det er helt fint med mig. Bemærk dog, at jeg ikke på noget tidspunkt har brugt ord som "regelrytter" eller andre nedsættende bemærkninger.

Men nu bringer du "samtalen" ned på et niveau, hvor denne slags normalt havner. Så lad dette være min sidste kommentar i denne sammenhæng.
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2003 - 17:14 #15
mugs> Mange tak, har egentlig ikke forstået hvad du egentlig ville opnå, så det er jeg da helt tilfreds med.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2003 - 20:15 #16
Jeg ved helle rikke om der komem rnoget ud af det, men det er jo en klokkeklar
overtrædelse af Ekspertens regler.

Og regler skal jo overholdes og ellers skal man anmelde ikke ?
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2003 - 21:43 #17
Yeps, det har du ret i, det er jo slet ikke så svært at forstå, vel :)

Jeg føler mig så fristet til at henlede din opmærksomhed på reglerne punkt 2.1.8.: Det er ikke tilladt at spamme, flame eller poste indlæg uden relevans for det aktuelle spørgsmål.
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:30 #18
Lukketid :)
Avatar billede jespernaur Nybegynder
04. december 2003 - 23:57 #19
Da indeværende spm er oprettet på direkte foranledning af popsy's anmeldelse, finder jeg det ret ejendommeligt, at popsy nu ønsker at få det lukket.
Avatar billede popsy Novice
05. december 2003 - 10:07 #20
jeg finder det foruroligende at jespernaur åbenbart ikke er i stand til at overholde simple regler, endvidere læse og forstå betydningen af dem.

Samtidig viser det sig at han er ude af stand til at forstå en simpel henstilling fra coadmin, i det problemstillingen allerede er forsøgt forklaret ham i http://www.eksperten.dk/spm/358124

Men allright, jeg skal hermed forsøge at oplyse dit mørke sind, og vejlede dig i retning af hvordan tingene foregår her på siden.

Det burde ikke være svært for dig at regne ud at rocky ikke har lyst til at modtage sine points tilbage, samtidig med at du heller ikke har ret til dem. Ergo må du jo få dem afleveret et sted, og det foregår således at man opretter et sp. hvor man afleverer dem til ekspertens pointspiser.

Nu forventer jeg ikke at du forstår systemet i dette, men ikke desto mindre er reglerne nu engang lavet for os alle, og regelbrud som det her, kan ikke ties ihjel!

Så uanset hvor meget du finder mine kommentarer ejendommelige, er det stadig dig der bryder reglerne, og endnu ikjke har rettet op på dit regelbrud!
Avatar billede popsy Novice
10. december 2003 - 20:57 #21
Weee, mange tak for anmeldelsen jesper, det var sørme pænt af dig.

Tonen _er_ meget nedladende, godt set! Jeg mente det var nødvendigt, eftersom du åbenbart ikke fatter hvordan eksperten fungerer, og det skulle man absolut have ret til at forvente af en bruger med din erfaring på siden!
Avatar billede eksperten_coadm Nybegynder
10. december 2003 - 22:39 #22
Eftersom rocky ikke har deltaget aktivt på Eksperten de sidste 5 måneder, så går vi ud fra at han ikke er specielt interesseret i at få disse point tilbage. Pointene går derfor til denne CoAdmin bruger så sagen kan blive afsluttet.
Avatar billede snowball Novice
16. december 2003 - 09:13 #23
Der er sendt besked til jespernaur om at han lige skal kigge herind, men han har ikke deltaget aktivt i nogen spørgsmål siden dette, så det er ikke godt at vide om han vil reagere på beskeden.

Snowball
Avatar billede popsy Novice
28. december 2003 - 03:31 #24
Tjaaa, man skulle efterhåneden tro at det er på tide at vise ham at coadmin systemet er andet end en tom trussel?
Avatar billede snowball Novice
28. december 2003 - 11:54 #25
popsy: Spørgsmålet bliver jo ikke lukket af at vi deaktiverer jespernaur. Sender en besked mere til ham.

Snowball
Avatar billede popsy Novice
28. december 2003 - 17:37 #26
ok, godt ord igen :)
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
10. januar 2005 - 16:13 #27
Hej Jesper.
Har prøvet at skrive en mail til dig, men det lader til den er en gammel en.

Så tænkte på om du ikke lig ville kontakte mig ?
rasmus.madsen(a)gmail.com
(a) = @

På forhånd tak.