Avatar billede castrol Nybegynder
31. maj 2003 - 21:51 Der er 13 kommentarer

Medion trådløs transmissionssystem Hvordan

Jeg har lige købt sættet idag, men jeg kan ikke få det til at virke :-(
Så jeg håber der er nogle venlige sjæle som lige kan guide mig frem!
Fjernsynet står i stuen, og min pc som jeg gerne vil have sat det til står på 1.Sal, ca 1.5-3 meter tykt gulv, men det burde jo ikke være noget problem.
Jeg har et tv-kort (Terra Tvalue, Pci tv-card, bt878) Og mit grafik kort er et Radeon 9500pro.

Jeg er ikke så god til engelsk, så manualen er ikke til den stor hjælp!
På forhånd tusiknde tak!
Avatar billede kenp Novice
31. maj 2003 - 21:57 #1
1,5 - 3 m tykt gulv, det bloker for alt signal!!!
Avatar billede castrol Nybegynder
31. maj 2003 - 22:00 #2
Rækkeviden er op til 100meter, og har læst at der er flere som sagtens kan få det til at række!
Jeg vil bare gerne se tv, på pcen, men hvordan dælen sætter jeg det til???
Avatar billede kenp Novice
31. maj 2003 - 22:07 #3
ja OP til 100 m, men du får ikke noget til at række igennem et gulv som er mellem 1½ og 3 meter tykt!

jeg har prøvet det system fra medio, der var jeg ikke tilfreds med det signal som der var på 10 meters afstand, hvis der stod en person imellem sender og modtager!

Men har du prøvet at tage din computer ned tilfjernsynet og testet om det nye kort gør så du akn se fjernsyn på computeren!
Avatar billede castrol Nybegynder
31. maj 2003 - 22:11 #4
Nej det har jeg ikke, men jeg skal også lige vide om jeg har samlet det ordentligt, Som sagt er jeg ikke så god til engelsk, så hvis du lige hurtig kan guide mig igennem opsætningen!
Avatar billede castrol Nybegynder
31. maj 2003 - 22:13 #5
Efter nærmere eftersyn, så er gulvet kun en ½ meter tykt, ikke engang!
Avatar billede kenp Novice
31. maj 2003 - 22:20 #6
*GG* noget af en forskel ;)

du har sat senderen op ved dit antennestik i stuen! og modtagere i din tv-kort i computerne, så skal du bare indstallere tv-progtammeet som fuldte med til kortet.

så burde det faktisk virke! (du skal selvfølgelig huske at sætte strøm til modtager og sender og rette antenner så meget ind mod hinanden som muligt)
Avatar billede castrol Nybegynder
31. maj 2003 - 22:21 #7
ok..prøver lige...melder straks tilbage!
Avatar billede castrol Nybegynder
31. maj 2003 - 22:33 #8
Hvad nu hvis jeg har et fjenrsyn oppe ovenpå, jeg kan vil se tv på, men det har intet scarstik, er det muligt?
Avatar billede kenp Novice
31. maj 2003 - 22:36 #9
kun hvis modtageren har et alm. antennestik ! og det har de normalt
Avatar billede kenp Novice
31. maj 2003 - 22:43 #11
jeg mener altså det er senderen som står til venstre
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2003 - 08:46 #12
Rækkeviden på det produkt du har købt er ikke 100m. Den er op til 100m. Det betyder at vægge/gulve, ledninger i vægge/gulve, gulvvarme, isolering med alufilm, og metal gitter i gulvet vil ødelægge dine sendeforhold og i bedste fald give et dårligt billede.

Hvis jeg var dig ville jeg benytte mig at 14 dages retur ret og komme af med et produkt du aldrig bliver rigtig glad for.

Træk et kabel, det giver bedre billede og brude være billigere.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2003 - 08:48 #13
hvis det er for at se DVD på TV'et og der er DVD i computeren, så er det altså muligt i dag at købe en kodefri DVD der kan spille et hav af formater for 6-700 kr.