Avatar billede domino191 Nybegynder
31. maj 2003 - 04:25 Der er 9 kommentarer

SVCD til avi

Er der nogen der ved hvordan man konverterer en SVCD DAT-fil til en avi-fil?
Hvordan og hvad man skal bruge for at gøre det.
Avatar billede sysop Juniormester
31. maj 2003 - 06:59 #1
Se lige herunder. Det er shareware program og kan også downloades herinde: http://www.dvdrhelp.com/tmpgencdvd.htm
Avatar billede game_tracker Nybegynder
31. maj 2003 - 10:54 #2
www.vcdhelp.com <--- guide til det
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2003 - 13:12 #3
Hvis det er en DAT fil, så er det VCD og ikke SVCD.
kig her: http://www.dvdrhelp.com/avi2divx.htm
Avatar billede domino191 Nybegynder
31. maj 2003 - 13:15 #4
Sorry, gammel vane fra VCD'er. Det ER en *.mpg-fil
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2003 - 13:19 #5
OK - men den samme guide kan stadig bruges.
Dog skal du være opmærksom på, at en speciel ver. af VirtualDub skal bruges, den skal understøtte mpeg-2.
hent den her: http://peque.homeftp.org/~dext/stuff/vdubmod-1.5.1.x-030519.zip
Avatar billede domino191 Nybegynder
01. juni 2003 - 05:29 #6
Til Phatlasse:
Har prøvet den VirtualDub. Så får jeg denne melding:
Pack Synchronization error
Om det skyldes at VirtuelDub ikke kan, eller andet ved jeg så ikke.
Må prøve om jeg kan finde en anden test-fil eller en anden måde.
Så stand by, det er ikke afsluttet endnu.  :-D
Avatar billede domino191 Nybegynder
01. juni 2003 - 05:47 #7
Til Phatlasse:
Hentede VirtualDub 1.5.4, og den kunne godt loade filmen ind. Problemet er blot nu, at billedet er rykket ned, således at der er en bred sort barre øverst på ca 40% af billed-højden, og noget af det originale billede er forsvundet nedenunder.
Sådan vises det i både input OG output vinduet. Så umiddelbart kunne det da tyde på at filmen er indlæst forskudt ?? Eller ??
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2003 - 21:51 #8
Øv - ja det var hvad jeg frygtede. Selvom VirtualDubMod påstår at kunne klare opgaven, så er det alligevel en kendt sag at den brokker sig over mpeg2 formatet (SVCD)

Nå men der findes heldigvis andre metoder.....
Hent TMPGEnc. -> http://www.tmpgenc.net/e_main2.html

Start TMPGEnc.

Nede i feltet Video source trykker du "Browse" Hent din mpg film.
File-> Output to file... -> Avi file
Vælg et filnavn.
Husk der skal være hakket af i både audio og video.
Ud for video, trykker du "settings"

(Nu går jeg ud fra at du har f.eks. DivX eller Xvid installeret, hvis du vil ha' din avi film komprimeret. Ellers vil den komme til at fylde alt for meget.)

I menuen "Compression" vælger du DivX. Tryk "settings" og just. evt dine indstillinger. (En mere udførlig guide i alle indstillinger, vil der ikke være plads til her) :o)
Tryk OK

Ud for audio trykker du "settings"
Under "format" vælger du "mpeg-3 layer" (dette kræver selvfølgelig også du har et MP3 codec installeret)
Under "Attributes" vælger du "kb/sec" (Højere kb/sec. = bedre kvalitet )
Tryk OK

Til sidst vælger du "save" også så skulle det spille.....

NB:
Hent DivX her: http://www.divx-digest.com/software/divxcodec5.html
Hent Xvid her: http://www.divx-digest.com/software/xvid.html
Jeg foretrækker Xvid, men det er vist en smagssag.. :o)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 11:34 #9
oO(hvordan mon det går her)