Avatar billede glacier Nybegynder
30. maj 2003 - 18:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overvågning Af brugere ?

Hej

Er nogen der kan anbefale et godt program til at overvåge hvilke brugere der logger på, fra hvilken maskine/ip de gør det, og hvornår??
Det skal fungere i et netværk med en 2000 server og 98 klienter
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 18:21 #1
Det kan du se i event loggen, hvis du ellers har konfigureret den korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 18:22 #2
Avatar billede Hitman Praktikant
30. maj 2003 - 18:33 #3
Det bedste program til dette er helt klart dette program >>> http://www.eksperten.dk/spm/166728

Jeg bruger det selv. Det virker perfekt.

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede Hitman Praktikant
31. maj 2003 - 20:16 #4
well....fandt du ud af noget ???? :O)
Avatar billede zmeu Nybegynder
01. juni 2003 - 13:40 #5
xxxhitmanxxx det program du anvender der, bliver det brugt i en virksomhed eller derhjemme ??
De skriver at der kan anvendes stealth survaillance "Keep the program totally hidden from users for maximum effectiveness.", har du undersøgt om det er lovligt herhjemme ??
Jeg mener at hvis man overvåger brugere (i virksomheds regi) så skal det oplyses at man kan blive overvåget, samt at det skal fremgå på skærmen (evt ved et lille ikon i taskbaren) når brugeren bliver overvåget.
Avatar billede Hitman Praktikant
01. juni 2003 - 15:43 #6
zmenu >> Jeg bruger det kun privat :O)

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede glacier Nybegynder
02. juni 2003 - 08:14 #7
det er til at overvåge elever på en skole, da der har været problemer med at de så på pron, spillede og den slags fra skolens computere.
Avatar billede zmeu Nybegynder
02. juni 2003 - 08:42 #8
Så skal du nok lige undersøge reglerne for overvågnngen inden.
Det er netop fra en af mine lærere jeg har fået at vide at der er nogle restriktioner.

Mvh Zmeu
Avatar billede zmeu Nybegynder
02. juni 2003 - 08:45 #9
Den omtalte lærer var selvfølgelig admin på skolen, og i den forbindelse havde de brugt et tilsvarende program til at lukke forskellige ting på elevernes maskiner.

Mvh Zmeu
Avatar billede skrog Nybegynder
12. juni 2003 - 08:54 #10
Tjaaa, man kommer langt med policy editor, en proxy server & lidt kix script