Avatar billede allstar Nybegynder
30. maj 2003 - 15:34 Der er 15 kommentarer

Langsom computer trods__p4 1,7ghz__720ram__geforce 3 ti20

Jeg har lige formateret mit c drev og lagt win xp ind igen..og lige fra starten har min computer været pisse langsom hvorfor ? det tager 6-7 sek at åbne winamp f.eks.

Har installeret:
driver til bundkort
direct x 9 eller den nyeste..
nyeste geforce driver fra nvidia

så jeg er virkelig på røven...
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 15:36 #1
Har du installeret opdateringer til Windows?
Har du Norton Antivirus installeret?
Avatar billede anuseren Nybegynder
30. maj 2003 - 15:37 #2
prøv at åbne task manager.. den står sikkert og bruger din CPU med 100%

;o)

installer SP1
Avatar billede kenp Novice
30. maj 2003 - 15:50 #3
hvis du har indstalleret alle opdateringer så prøv at fjerne opdatering

811493 da den er kendt for på nogle XP maksiner at gøre dem langsomme!
Avatar billede kenp Novice
30. maj 2003 - 15:51 #4
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 15:52 #5
kenp>Den opdatering har MS fjernet og erstattet af en ny der ikke skaber disse problemer. Så det er atter sikkert at benytte Windows Update.

Allstar det er altid rart med respons på de forslag man kommer med.
Avatar billede kenp Novice
30. maj 2003 - 15:55 #6
schulze -> ja jeg troede også at den var lavet om, men den fucker stadigvæk mit system med at gøre det langsomt, så fejlen er der stadigvæk på nogle som køre XP :)
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 16:00 #7
nå ok virker fint her.
Avatar billede kfz Nybegynder
30. maj 2003 - 16:01 #8
hvis du har lagt ntfs filsystemet ind på dit c drev, kan det være forklaringen
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 16:03 #9
kfz>? det må du uddybe.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2003 - 16:29 #10
kunne det tænkes at cachen er slået fra i bios, men så vil den også være længe om at starte windows.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 16:31 #11
Allstar det er svært at hjælpe når du ikke kommentere dit eget spørgsmål.

Du kunne måske også lukke et par af dine gamle spørgsmål her:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?sort=%40&order=asc&catid=0&q=&navn=allstar&option=22
Avatar billede kfz Nybegynder
30. maj 2003 - 17:44 #12
schulze>>harddiske har et filsystem, som man lægger ind når man opretter en partition, Fat16/Fat32/NTFS, for at nævne et par stykker, jeg har haft problemer med at min computer(efter at jeg skiftede over til ntfs) var 4 min om at starte, hvor den før, og nu kun er ca 20 sek
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2003 - 17:47 #13
NTFS filsystemet er pr. definition hurtigere og bedre end FAT. Dit problem må have være et andet kfz.
Avatar billede the_i Nybegynder
31. maj 2003 - 03:12 #14
Hvad for nogle ram har du? hvis det er sd-ram kan det godt sænke din computer en smule, ikke at det skulle være hele forklaringen, min p4 starter winamp (version 2.7 eller noget i den retning) på omkring et sekundt. Ellers må der være et eller andet der konflikter.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2003 - 10:45 #15
hvad har du fundet ud af?