Avatar billede roney Nybegynder
29. november 2000 - 20:47 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Micr. Ikoner!!

Er der nogle der kan fortælle mig, hvor jeg kan finde de ikoner som der bliver brugt i Microsoft Windows!! Altså hvilken mappe man skal finde ikonerne i!!

Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 20:50 #1
Hvilke af dem til hvilke programmer ??
Avatar billede krusell Nybegynder
29. november 2000 - 20:50 #2
Nogler ligger i explorer.exe filen
Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 20:51 #3
Hvis det er de alminde lige mappe osv. så ligger de i en fil der hedder : C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\SHELL32.DLL
Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 20:55 #4
Det var vidst et svar :-)
Avatar billede roney Nybegynder
29. november 2000 - 20:58 #5
OK, nu har jeg fundet denne fil, men hvordan åbner jeg den, så jeg kan benytte billederne?
Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 20:59 #6
Øhhh du kan MÅSKE trække dem ud med Microangelo ellers kan du bare angive iconstien til dem...hvilken fil fandt du ??
Avatar billede roney Nybegynder
29. november 2000 - 21:00 #7
C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\SHELL32.DLL

Men når jeg prøver at åbne, bliver jeg spurgt, hvilket program jeg vil åbne den med?
Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 21:01 #8
Jamen det kan du jo ik. de er lukket af men har du prøvet med microangelo ??
Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 21:02 #9
De ligge ik bare smidt men ¨hvad skal du da bruge dem til ??
Avatar billede double-g Juniormester
29. november 2000 - 21:05 #10

Du kan bare højreklikke på et af ikonerne på skrivebordet, vælge >egenskaber< og >skift ikon< Så kan du se hvad der er af ikoner i filerne.

Avatar billede johns Nybegynder
29. november 2000 - 21:42 #11
Da ikoner ender på .ico kan du bare søge på *.ico så får du alle ikoner frem. Derefter kan du ændre som beskrevet af double-g.
johns
Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 21:46 #12
det hjælper ham ik....det er ikke windows\'s iconer...det er dem der ligger i den overstående sti og der er ikke til at hente frem men du kan lave en print og kalde dem frem i paint f.eks og så gemme det du vil ha som .ico
Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 22:16 #13
Nogen der for noget her eller ???
Avatar billede driis Nybegynder
29. november 2000 - 22:41 #14
De ligger ganske rigtigt i Shell32.dll. De kan extractes fra et program som Microangelo; som timsen skriver - eller du kan se ikonerne ved at bruge double-g\'s svar også kopiere dem over i et billedbehandlingsprogram ved at tage et screenshot - og så rette dem til i billedbehandlingsprogrammet og gemme dem som ikon-filer eller hvad som helst andet.
Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 22:42 #15
Som jeg OGSÅ har sagt !!!
Avatar billede double-g Juniormester
29. november 2000 - 22:44 #16

Det er ligegyldigt. Man kan altid se om der er ikoner i filer med ovennævnte fremgangsmåde. Uanset om det er *.dll , *.exe filer eller *.whatever
Avatar billede driis Nybegynder
29. november 2000 - 23:03 #17
timsen>> Det var heller ikke for at rette på dig eller hugge dit svar - jeg synes bare, det stod lidt uklart og fordelt over flere svar og kommentarer, så jeg tillod mig lige at samle lidt sammen på det.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. november 2000 - 01:23 #18
C:\\WINDOWS\\MORICONS.DLL
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. november 2000 - 07:30 #19
Tryk F3 (søg) marker at du vil søge på \"Denne computer\" og tast så: *.ico så får du alle ikoner på computeren.