Avatar billede hrossen Nybegynder
30. maj 2003 - 07:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opdatering, installeres ikke

Når jeg vil hente opdateringer til xp overføres disse uden problemer, men installationen sker bare ikke. Der er tale om opdatering Q815021 og 811493.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. maj 2003 - 07:44 #2
der er nogen gange det ikke virker helt med windows update
Avatar billede popsy Novice
30. maj 2003 - 07:47 #3
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;817753
Havde samme problem, det her virkede for mig, og jeg kan igen installere alle updates.
Avatar billede popsy Novice
30. maj 2003 - 07:47 #4
CAUSE
This issue may occur if the catalog database (Edb.log) is damaged. The catalog database is referenced by Windows Update and Windows Media Player. If the catalog database is damaged, the update may not install correctly, and you may experience the behavior described in the "Symptoms" section of this article.
WORKAROUND
To work around this issue, follow these steps:
Click Start, click Run, type cmd, and then click OK.
At the command prompt, type the following command, and then press ENTER:
del /q "%SystemRoot%\System32\Catroot2\Edb.log

This command will force the catalog database to rebuild itself.
Avatar billede hrossen Nybegynder
30. maj 2003 - 07:50 #5
takker, det var næsten for let:)
Avatar billede popsy Novice
30. maj 2003 - 07:53 #6
Kig lige på mit link igen, ellers er problemet der jo bare igen næste gang du skal opdatere.