Avatar billede mr.gessle Nybegynder
25. august 1999 - 00:07 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Ny i Linux-verdenen

Jeg er ny i Linux-verdenen og ønsker VIDEN!!! Jeg er ikke så meget interesseret i engelske informationer eftersom, at jeg er på ganske bar bund, men er der nogle som kender nogle gode DANSKE bøger/sites om Linux, der omhandler kommandoer, arkitektur og anvendelse heraf er jeg meget interesseret.

Avatar billede izeqb Nybegynder
25. august 1999 - 01:34 #1
Prøv www.sslug.dk, de har en masse info.
Eller nogle af de der idg-bøger til 50-100 kr.
Du kan også downloade gratis bøger fra ovenstående web-adresse
Avatar billede svindler Nybegynder
25. august 1999 - 09:11 #2
IDG-hæfterne er meget rodede i deres opbygning, men al den nødvendige information står der.
Hæftet med RedHat 5.2 fortæller, hvordan du installerer, mens det nye hæfte med RedHat 6.0 går lidt i dybden med netværk. Du har faktisk brug for begge to, hvis du VIL have RedHat 6.0.
http://www.sslug.dk/linuxbog/ er meget bedre opbygget og kan downloades gratis eller købes fra IDG. Hvis du har en linux-cd i forvejen, så nøjes med den sidste. Den kommer meget mere rundt end de to hæfter.
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
01. september 1999 - 23:53 #3
Davs, jeg kan anbefale en bog fra IDG, som jeg selv har haft stor glæde af.
Hurgtigt igang ,med red hat linux 6.0
Kan købes i bog og ide, og koster ca. 70kr.
Du får både red hat linux 6.0 og quake 2 demo + wordperfect med.
Den giver også en masse gode tips og trix.

/Hjalte
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
02. september 1999 - 11:04 #4
Svindler, du har været en stor hjælp. Kan du ikke lige svare, så du får din point.
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
02. september 1999 - 11:05 #5
2hot4u>> Jeg har købt bogen og cd'en, den er god, men jeg vil gerne videre, hvis du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
02. september 1999 - 15:08 #6
jo, ´men så er du jo ikke helt ny i linux verdnen, det var bar eden opfattelse jeg havde fået. :-)
Avatar billede svindler Nybegynder
02. september 1999 - 22:27 #7
Takker og bukker.
Avatar billede sniperdog Nybegynder
13. oktober 1999 - 15:46 #8
kan man ikke downloade det fra nettet et eller andet sted??? og hvor meget fylder det så?
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
26. november 1999 - 10:50 #9
Du kan købe Alt om data, der er vedlagt red hat 6.1, det er meget nemt at sætte op, og understøtter megen hardware.
Avatar billede nielsniemann Nybegynder
14. december 1999 - 00:50 #10
Jeg er og så selv meget ny i Linux verden, og har søgt landet rundt efter en  bog med præcise forklaringer og muligheder + meget mere.
>>Alt andet hurtig i gang med, virker altså ikke for os nybegyndere !!!<<

men HVIS du virkelig VIL have sådan en bog. Så er der lige udkommet (få en boghandler til at skaffe den, hvis de ikke har den endnu)

-er der lige uidkommet en bog der hedder:

            Linux
teori og praksis for pc-brugere
(Redhat 6.0 + 5.2 er ink.)

MEN HVAD MED PRISEN ???
Ja, hvis du er villig til at ofre "små" 448,- som jeg gjorde, så har du alt hvad du faktisk behøver !!!!!

-der er mange eksampler og meget specifikeret forklaringer, og fortæller også lidt om windows, således at overgangen ikke bliver så drøj som den jo ellers er.

ET GODT RÅD:
Som mange nok har sagt til dig, så er Linux-Friheden til at vælge absolut den du søger.
den er billigere, og helt afgjort og så et fornuftigt køb.
MEN HUSK AT FÅ DEN NYESTE VERSION-DEN HVOR STARTOFFICE INSTALLETIONEN ER MED I !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MVH Niels Niemann

Avatar billede dalbjerg Nybegynder
03. marts 2001 - 20:43 #11
hva med at lukke spørgsmålet???