Avatar billede hkramer Nybegynder
29. maj 2003 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

1 extra server

Hej

Jeg er ved at prøve at sætte en extra server op, men er kommet i tvivl om hvilke serverroller og opsætning der skal til.
Jeg vil gerne at den gamle server (DCer) kører videre som intet er hændt, men sørger for at hvis der kommer forspørgsler på et internet-domæne der ligger på den nye, sender forespørgslen videre dertil.
Hvis nogen kender en god guide til dette vil det være fint.

</hkramer>
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. maj 2003 - 14:38 #1
Når du skriver "Internetdomæner" antager jeg, at du mener HTTP/WEB/SMTP/POP3 service på din nye server.

Hvis du blot vil have at den nye server skal hoste et par andre domæner på IIS, så skal du jo blot have sat DNS op... Skal du have en guide til det??
Avatar billede hkramer Nybegynder
29. maj 2003 - 14:47 #2
Ja tak.

Det er en ekstra IIS der skal køre, ja.
Gerne en guide som selv en udvikler forstår.

</hkramer>
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. maj 2003 - 14:56 #3
Hvem kører DNS for de nye domæner? Den gamle DC eller den nye server?

Hvis det er den gamle, skal du blot åbne DNS MMC og tilføje de nye domæner (husk at oprette reverse zoner også, hvis de ikke liger på en netværk som DNS serveren kører reverse lookup for også).

Herefter opretter du A og MX records for hvert domæne. Når en klient spørger din DNS på din DC om IP nummeret for et af de nye domæner, får den så blot et IP nummer på den nye server, som den så kontakter...

Du opretter en ny record ved at højreklikke på et domæne og vælge New->Host (mener jeg menupunktet hedder).

Længere er den vist ikke...
Avatar billede hkramer Nybegynder
29. maj 2003 - 18:57 #4
Jeg har oprettet domænet "mitdomain.dk" og prøver så at lave A-recorden.
Jeg udelader at skrive navn (den bruger parent domain name), men her fejler den og siger at det "is not a valid host name".
Hvad gør jeg forkert ?

</hkramer>
Avatar billede serverservice Praktikant
29. maj 2003 - 21:08 #5
dns navne i windows 2000 srv bruger pr. default  xxx.com til dns navngivning.
Øhm , jeg tror du blander nogle ting sammen- IIS og dns.
Avatar billede webcon Nybegynder
31. maj 2003 - 00:14 #6
Hvis domænet har ligget på den gamle server, kan du vælge egenskaberne for dit web-site, på den gamle server, og redelegere det til den nye server uden at du skal ændre i din DN-opsætning.
Avatar billede hkramer Nybegynder
04. juni 2003 - 00:36 #7
jpvj!

Ja, bortset fra at jeg skulle oprette en dk-zone og derunder lave A-recorden, så havde du ret.

</hkramer>