Avatar billede peaknet Nybegynder
29. maj 2003 - 13:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Send via anden exchange konto med denne som afsender

Jeg sat en fælles mail-konto, på en exchange 2000 server, op med tilladelse for andre exchange brugere at sende fra denne konto.  I Outlook XP åbnes exchange brugerens egen mail konto, samt denne fælles mailkonto .  Dette virker fint, der kan svares på mails modtaget på fælles mail-kontoen, med denne som afsender.  Problemet er at dette ikke muligt at oprette en ny meddelse for så at sende denne fra fælles mail-kontoen, sådan som man ellers kan hvis man f.eks. har to pop3 konti.
Avatar billede erp Nybegynder
29. maj 2003 - 21:41 #1
Hvis du vil gøre dette, skal du åbne "From" i din mail klient.
Eksempel... Outlook 2002 US version...
Vælg New mail message (som normalt når du vil sende en ny mail.
Her vælger du så "View" og "From Field". Nu kan du vælge hvem du vil være som afsender udfra adresselisten (forudsat du har rettigheder til det forstås.
Mvh. Erp.
Avatar billede peaknet Nybegynder
30. maj 2003 - 09:29 #2
Tak for svaret, - det var lige det !