Avatar billede txk Nybegynder
29. maj 2003 - 11:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Flash programmering ?

Jeg har lige installet flash MX, så jeg kender det ikke så godt endnu...

Er det ikke muligt at få en "code and design views" i flash MX, som fx dreamweaver har ?

hvis man ikke kan få en "code view" i flash MX
Er det så muligt med andre programmer ?
Avatar billede kkd Nybegynder
29. maj 2003 - 12:03 #1
Manualen plejer at være et godt sted at starte.
Avatar billede telemuzen Nybegynder
29. maj 2003 - 12:11 #2
Har du brugt 5000.- på et program som du ikke ved hvad er, eller kan??

Lugter lidt af ulovligheder  : -((

mm
Avatar billede kkd Nybegynder
29. maj 2003 - 12:14 #3
My point exactly!
Avatar billede txk Nybegynder
29. maj 2003 - 12:16 #4
demo..
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. maj 2003 - 12:36 #5
Under Window vælger du "Panel Set" og her skal du vælge een af "Developer" set up'ene.

Så har du altid ACTION panelet nederst i videuet lige til at lukke op og ned ;o)

Venligst
Kristian Bjørn
(For fuldt udbytte kræver det nok en 1280x1024 opsætning af din skærm, ellers klumber det noget sammen)
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. maj 2003 - 12:36 #6
Jeg kender altså masser af folk der har anskaffet sig flash uden rigtigt at kende til prgrammet, kun hvad der er lavet i det.

My point: Der er ingen grund til at angribe folk uden noget grundlag. Jeg vil hellere ønske txk velkommen og held og lykke med Flash.

Svaret på spm: Hvis du åbner dit actions panel og trykker på den lille blå bog åbner reference panel. Det er der jeg har fået den bedste hjælp til mine scripts, og så selvfølgelig her på eksperten.

: ) Jakob
Avatar billede txk Nybegynder
29. maj 2003 - 13:20 #7
hhhmmm... Jeg kan godt finde ud af at få action panelet frem og se deres kode... men det var nu ikke det jeg søgte...

Jeg ønsker et "code view" over placeringen af de forskellige objekter ovs...
Avatar billede telemuzen Nybegynder
29. maj 2003 - 13:22 #8
F4
Avatar billede txk Nybegynder
29. maj 2003 - 13:25 #9
>>telemuzen : Jeg sagde "code view"
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. maj 2003 - 13:31 #10
Nu er dreamweaver og FLash jo ikke identiske i opbygning men
måske er det "Movie Explorer" du ledere efter.

Der kan du klikke dig igenne de forskellige objekter (MovieClips) og se de Action Scripts der er skrevet til det enkelte objekt

ALT+F4

Eller ved jeg ikke hvad det er du vil se?!?

Venligst
Kristian Bjørn
KB3-MultiMedieDesign
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. maj 2003 - 13:32 #11
### UNDSKYLD ###

Det er altså ALT+F3

Kristian
Avatar billede txk Nybegynder
29. maj 2003 - 13:33 #12
Jeg ville se en slags html kode for placeringen af de forskellige objekter... men jeg tror ikke at det er muligt med flash MX...
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. maj 2003 - 13:37 #13
Det er det ikke...

Flash laver jo en swf-fil som ikke i sig selv er at sammenligne med en HTML-fil.

-Kristian Bjørn
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. maj 2003 - 13:38 #14
Men med ALT+F3 får du et godt overblik ov netop placeringen af de brugte objekter og de koder der er skrevet ind i dem...

-Kristian Bjørn
Avatar billede txk Nybegynder
29. maj 2003 - 13:44 #15
Jeg lukker bare spørgsmålet... hvis der var en "code view" eller liggende ville jeg have fundet det nu
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. maj 2003 - 13:49 #16
Okay...
Tak for point

-Kristian Bjørn
Avatar billede nopper Praktikant
29. maj 2003 - 16:18 #17
Har du brugt 5000.- på et program som du ikke ved hvad er, eller kan??

Lugter lidt af ulovligheder  : -((

mm

Denne beskyldning er så grov, at jeg vil anmelde dig til admin og bede om at din konto bliver fjernet. Du kan downloade en trial, som du kan bruge i en periode, og det har alle lov til at bruge. Dette inde bærer også, at man må stille spørgsmål i Eksperten uden at at bskyldt for at bruge ulovlige programmer.
Hvis du vil ungå en indberetning, forlanger jeg en dementi af dine beskyldninger her og nu.
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. maj 2003 - 16:41 #18
nopper ==> HVAD SKER DER FOR DIG!!!!!!!!!!!

Kan du ikke læse eller er du bare DUM!

Han skriver selv, 4. kommentar fra oven, at det er en DEMO(LÆS: TRIAL) version
han sidder og roder med!

TAG DIG SAMMEN!!!

-Kristian Bjørn
KB3-MultiMedieDesign
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
29. maj 2003 - 16:42 #19
UNDSKYLD...

Der røg jeg selv i.
Kommentaren er jo ikke til dig nopper!!!

SORRY!!!

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede telemuzen Nybegynder
29. maj 2003 - 18:01 #20
nopper>> helt iorden..

mm