Avatar billede funder2000 Nybegynder
28. maj 2003 - 20:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

er bærbar en fordel

hejsa jeg har nu besluttet mig for at begynde på udd. som Datamatiker og jeg har en næsten sprit ny alm pc som er amd2400+
1024mb ddr ram
120 gb 7200 rpm
alm lydkort
64mb grafik-kort
og selvfølgelig brænder osv.
men nu hvor jeg så skal begynde på udd. overvejer jeg at købe en bærbar men jeg vil gerne lige høre fra jer som er i gang med udd. eller har taget den og samtidig havde en bærbar om det gjorde det "lettere" eller om det er ligegyldigt om at man har den eller ej og nu hvor vi så er i gang ville jeg blive glad hvis nogen kunne fortælle mig lidt om hvad for en jeg skulle købe og hvor jeg skulle købe den osv. max pris er 11500 håber på at få svar....
ps. hvis nogen skulle få lyst til at svare med prøv edbpriser blir det ikke accepteret da jeg gerne vil vide præcis hvilken en det skal være på forhånd tak
Avatar billede skaw Nybegynder
28. maj 2003 - 21:00 #1
hvis du søger på notebook her på eksperten finder du en masse svar mvh skaw
der er meget godt at læse
Avatar billede ricky Nybegynder
28. maj 2003 - 21:02 #2
ja det er en rigtig god ide - hvis man altså gerne vil have mulighed for at bære den!
helt ærligt!!! jeg vil satme ikke håbe at det er en uddannelse hvor man skal tænke selv, du går igang med.
Avatar billede tachy Nybegynder
28. maj 2003 - 21:19 #3
jeg går godt nok kun på første års htx... men jeg har skam haft stor brug for min blærbare. til skrivning af opgaver hvilket man jo tit bliver sat til, er det nemmere at hive den op, en at skulle til at finde en af skolens pc'er...

jeg her selv købt mig en dell. den koster så noget mere end de 11,5k du vil bruge, men det vil nok næppe være et problem for dig at finde noget til den pris. dog så tog jeg dell da de har en kanon service når dne skal ordnes. har indtil vidre ødelagt min bærbare mere end hvad sikkert er normalt, og har fået det hele lavet inden for få dage af dell, uden bekostning (da jeg har købt en lille forsikring hos dem)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. maj 2003 - 21:22 #4
ricky >> TAL PÆNT! Alle de spørgsmål du tiltager taler du meget lidt pænt til folk, holder dette ikke op må der jo ryge en anmeldelse
Avatar billede ricky Nybegynder
28. maj 2003 - 23:04 #5
jacobclausen>> det er bestemt ikke rigtigt.. men du er da velkommen til at anmelde så meget du har lyst :)

men jeg er måske nok lidt ude med riven i dag og det bør selvfølgelig ikke komme jer andre til last og for det vil jeg godt beklage..
men når det så er sagt - så jeg bare så træt af at så mange herinde ikke bare kan tænke lidt selv og spørger om de mest hjerneforladte ting..
Avatar billede skaw Nybegynder
28. maj 2003 - 23:04 #6
det burde jo være sådan at skolen havde pc er og at elever kunne tage date med hjem på en usb memoristik
Avatar billede spt Nybegynder
29. maj 2003 - 00:28 #7
skaw: eller endu bedre, skolen gir' en bærbar. Sådan er vi jo nogen der har det!

ricky: manden vil gerne have hjælp til at finde en god og billig bærbar, køber du bare det første og bedste du kan finde? Så kan du hurtigt få dig en gang problemer og søvnløse nætter med systemnedbrud osv.
Avatar billede spt Nybegynder
29. maj 2003 - 00:36 #8
denne her ser ikke helt dålig ud.

http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464658172

Jeg syntes dog ikke du er præcis nok i din beskrivelse af hvad den skal kunne.

for hvis det er en skrivemaskine. kan man få dem en del billigere
Avatar billede theboogieman Nybegynder
29. maj 2003 - 03:55 #9
"jeg vil satme ikke håbe at det er en uddannelse hvor man skal tænke selv"
Du'h... Det er datamatiker udd...! Nej, selvfoelgelig skal de ikke selv taenke. Det har de datalogerne til!
Sorry, kunne ikke dy mig, hygge.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. maj 2003 - 04:56 #10
ricky >> Her er den også galt! Men tænk lige lidt over hvad du skrive, tak.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. maj 2003 - 04:58 #11
Avatar billede funder2000 Nybegynder
29. maj 2003 - 10:52 #12
ok tak for jeres svar til spt den så ok ud den du fandt men den her er vist bedre men nu er det jo heller ik en IBM  http://www.computersalg.com/produkt.html?varenummer=059274&gruppe=7
Avatar billede spt Nybegynder
29. maj 2003 - 20:26 #13
bedre ja. men uden software!
Avatar billede funder2000 Nybegynder
29. maj 2003 - 20:37 #14
til spt: jo men man kan jo købe win xp pro dk. for 522kr. http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=E85-00160