Avatar billede undefine Nybegynder
27. maj 2003 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

SMTP-server i IIS6

Hej, jeg prøver at sætte min SMTP-server i IIS6 til at kunne modtage mails udefra, men det ser ikke rigtig ud til at kunne lykkes. Nogle der ved hvordan jeg skal sætte det op?

Min ip-adresse er: 80.199.133.251 så jeg går ud fra at jeg kan bruge det som mit "domæne". Serveren er sat til port 25, som standard. Men her kommer problemet - der er noget med at TDC har blokeret port 25, men der skulle være en løsning ved at sætte en sekundær mailserver ind, som er: backup-mx.post.tele.dk - men hvordan? jeg har da ikke skullet sætte noget DNS op indtil videre via med IIS-server.

Hmm.. måske fordi TDC styrer min DNS i øjeblikket?
og kan dette med at modtage mails til min smtp-server i IIS6 overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 22:17 #1
Ja, du skal have den DNS ansvarlige (for dit/dine domæner) til at sætte det op.
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 22:19 #2
Læs evt. tråden her: http://www.kandu.dk/dk/news/240471/groupid/30102

Der er det tydeligt beskrevet.
Avatar billede undefine Nybegynder
27. maj 2003 - 22:21 #3
Dvs at jeg skal have fat i TDC og få dem til at pille ved deres DNS? og længere er den ikke?
Avatar billede undefine Nybegynder
27. maj 2003 - 22:22 #4
Men jeg regner med at køre et domæne over gratisdns.dk om et par dage. Der kan jeg selv styre det med DNS'en til mailserveren selv, korrekt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2003 - 22:24 #5
Så vidt jeg ved, er smtp delen af IIS ikke beregnet til at bruge som mailserver. Den bruges vist til at kunne sende forms via hjemmesider med.
Jeg skal ikke totalt afvise at det kan lade sig gøre at lave noget der minder om en mailserver, men det ville overreske mig hvis det bliver er særlig praktisk løsning.
Skulle det ske høre jeg gerne om det
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 22:30 #6
Du skal have installeret Exchange Server for at kunne modtage e-mails.

Du får sg' nok ikke gratisdns.dk til at sætte det op (men jeg ved det selvfølgelig ikke). Den "normale" procedure er, at du køber et domæne. Hvis du selv kan sætte 2 DNS servere op som DK hostmaster godkender, kan du selv styre det, ellers skal du betale en ISP for at køre DNS for dig.

JP
Avatar billede undefine Nybegynder
27. maj 2003 - 22:54 #7
GratisDNS.dk's princip går netop ud på jeg kan styre alt DNS selv - jeg vil selvfølgelig selv indtaste de nødvendige records i DNS'en. Okay Exchange 5.5 ik'?
Avatar billede undefine Nybegynder
28. maj 2003 - 17:24 #8
Hej, jeg har fundet løsningen på problemet :)
Ved at bruge ArGoSoft Mail Server så er mailserveren intet problem mere.
Efter at have ledt på GratisDNS.dk så har jeg fundet den fornødne information - Selvom jeg har fundet meget af dette selv synes jeg dog at jpvj skulle have del i pointsne.