Avatar billede funkystuff Nybegynder
27. maj 2003 - 20:01 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Bedste LCD/TFT skærm?

Jeg er ikke så kendt indenfor fladskærme af forskellige slags - har svoret til CRT længe.

Nu kigger jeg altså alligevel efter en fladskærm,så kort og godt:
Hvad er det bedste man kan få? 17"/19"?

Og bliver jeg skuffet i forhold til CRT?
Avatar billede funkystuff Nybegynder
27. maj 2003 - 20:07 #1
Mit eget bud ville være Eizo 18,1" FlexScan L665...
Avatar billede martinpaulsen Nybegynder
27. maj 2003 - 20:11 #2
Hmm.. Hvis du skal have noget der ikke er så dyrt igen, vil jeg forslå en QDI Legend MODEL: CY-765, Silver 17"... den koster ca. 3100 Kr..
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2003 - 20:11 #3
You cant go far wrong with a SAMSUNG SyncMaster 191T
Avatar billede martinpaulsen Nybegynder
27. maj 2003 - 20:12 #4
-men fladskærme er ikke (endnu) løsningen hvis du er den seriøse gamer!
Avatar billede funkystuff Nybegynder
27. maj 2003 - 20:13 #5
Hvis jeg nu er (næsten) ligeglad med prisen? Bare under 10.000,-
Avatar billede ctacta Nybegynder
27. maj 2003 - 20:20 #6
Jeg ville helt seriøst vælge en Samsung. Eizo er godt, men du betaler en uhørt høj pris for navnet. Samsung er lige så godt, og gå efter Samsung SyncMaster 181T eller 191T. Den kan købes for 6.000,- og knap 7.000,- for 18,1" og 19,1"

Jeg har selv 3 stk. 181T og erstatede dem min nogle store Sony 21".

Jeg var meget tilfreds og er det stadig. Dog savner jeg hurtigere responds end de 25ms som SAmsung giver (Eizo ikke bedre) og hvis du spiller meget så kan dette være et problem. I så fald vil jeg bede dig kigge på Acer's 17" til knap 4.500,- på www.edbpriser.dk den har en repsondstid på 16ms.

QDI er noget bras i mine øjne, har prøvet det. Sony er slet ikke tosset, men Samsung giver fuld valuta for pengene. og der er 3 års onsite service på din adr. Har selv været uheldig og jeg fik 2 dage efter en ny skærm tilsendt.
Avatar billede ctacta Nybegynder
27. maj 2003 - 20:21 #7
Det skal lige siges at begge samsung køre 1280x1024, det er underligt at gå fra 1600x1200, men jeg løste det ved at smide 2 skærme på en maskine, og en enkelt på den sidste. Og så bruge et grafikkort med 2 DVI udgange. I mit tilfælde et GForce4200ti fra ASUS.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
27. maj 2003 - 20:24 #8
Det er præcis det med spillene jeg frygtede, for det bruger jeg en del...
Jeg ville bare høre om man ikke kunne erstatte sin CRT uden at gå på kompromis med billedkvalitet i spil - hvis man nu tager den store pengepung frem?

Findes der andre producenter, der bruger 16ms?
Avatar billede ctacta Nybegynder
27. maj 2003 - 20:28 #9
Ja Hitachi har også en 16ms skærm. Men Sony og der andre (SAmsung m.m) skulle snart komme med dnye modeller. 2-3 mdr. tror jeg.
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2003 - 20:30 #10
Avatar billede hub Nybegynder
27. maj 2003 - 20:51 #11
Støtter fuldt ud ctacta og terry. Har fornylig investeret i en Samsung 191T og det er en fantastisk skærm. Jeg er ikke meget af en gamer, så til mine behov (teknik+digitale fotos) er den uovertruffen..
Avatar billede funkystuff Nybegynder
28. maj 2003 - 09:20 #12
Tak for input. Jeg tror dg indtil videre jeg holder mig til min Sony CRT, da jeg vil gå ned på spil-performance.