Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 14:39 Der er 27 kommentarer og
4 løsninger

Netto digital kamera?

Er dette "billige" digital kamera fra netto værd at købe?
http://www.netto.dk/internet/nettodk/catalogue/catalogue.nsf
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. maj 2003 - 14:42 #1
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 14:42 #2
Kigger man på kameraets specifikationer synes jeg det er et rigtig godt køb - 3 megapixels til 1499.

Det eneste der skæmmer i mine øjne er at der kun er 16 mb indbygget hukommelse, og det er altså ikke ret meget, men du har jo så mulighed for at købe f.eks. et 128 mb SD kort og sætte i
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. maj 2003 - 14:43 #3
Godt nok har Netto's 3 x optisk zoom. Det tæller lidt op. Men jeg må indrømme, jeg ikke har meget fidus til mærket "Kinox".
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 14:45 #4
Det har da panasonic ccd.... Hvad end det betyder...
Avatar billede jones_net Nybegynder
27. maj 2003 - 14:46 #5
forskellen mellem 2 og 3 gange zoom kan du se her: www.jonesnet.dk/zoom

Jeg ville nok også hellere vælge et "mærke" kamera (Kodak, Pentax osv)

/J
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. maj 2003 - 14:48 #7
nanog=>> Godt nok er dit et kodak men det andet kamera har bedre prestanda. Så er spörgsmålet bare hvad der er i det billige kamera, mange gange er det "lånte" dele fra andre store producenter og altså lige så godt som alt andet. Men det er en chance man må tage.
//Michael
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 14:49 #8
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. maj 2003 - 14:51 #9
Specielt Olympus'en du henviser til, er et rigtig godt køb. Faktisk er det den model jeg ville have købt, hvis jeg havde haft lidt mere kapital til rådighed.

HP'en tager gode billeder... men den er lidt for klodset efter min smag.
Avatar billede dsjk Novice
27. maj 2003 - 14:53 #10
Jonas_net > At dømme ud fra billederne, tager det langtid at zoome fra 2 til 3 :O)
Avatar billede jones_net Nybegynder
27. maj 2003 - 14:56 #11
ja, det er ikke verdens hurtigste kamera;-)

Nej, jeg havde lidt problemer med at samle begge kameraer samme dag (skulle låne dem), så jeg kunne komme til at sammenligne, da jeg ikke selv vidste hvad jeg skulle købe...

/J
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 15:02 #12
Hvilket et er best af HPèn og olympusen?
Avatar billede jensendk Nybegynder
27. maj 2003 - 15:03 #13
Ingen tvivl, Olympusen..  HP'skameraer er mer hyggenutte, Olympus'stager altså bedre billeder...
Avatar billede chalde Seniormester
27. maj 2003 - 15:04 #14
husk lige på en ting... digital zoom, og optisk zoom er langt fra det samme... digital zoom er snyd... skærer i det færdige billede, og zoomer ind.. dette kan gøres i psp eller photoshop....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. maj 2003 - 15:09 #15
digitalzoom skal man blot ignorere... Det er en ligegyldig "feature" :)
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 16:42 #16
Er der flere meninger om det fra Netto? Ellers tror jeg, jeg prøver at købe det.....
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 16:46 #17
Nogen der kan finde mere info om KINOX?
Avatar billede osterballe Nybegynder
27. maj 2003 - 16:57 #18
jeg kan kun anbefale det da det er billigt og har nogle gode spesifikationer.
i dag er der sku ikke så meget forskel på elektonik, så køb det er mit bedste bud.
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 17:30 #19
Siger det noget om det har TFT (det fra netto) eller LCD skærm...
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 17:31 #20
Olympusen står der LCD TFT ved??? Er det det samme?
Avatar billede jensendk Nybegynder
27. maj 2003 - 17:33 #21
osterballe> Du glememr optik, en RET vital del i Digitale kameraer..

DonWang> LCD TFT er den skærm olympusen bag på, en udemærket skærm til bruget
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 17:37 #22
Jeg ved godt at det er skærmen bag på:O) Men er TFT, LCD og LCD TFT det samme?
Avatar billede jensendk Nybegynder
27. maj 2003 - 17:39 #23
Jvf. Olympus selv er det en ordinær LCD skærm, ligesom på de store olympus. Det er en fin LCD skærm, ingen problemer med den.
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 17:43 #24
Jeg spørger til TFT!O)
Avatar billede donwang Nybegynder
30. maj 2003 - 12:35 #25
Er det nogen der har købt det?
Avatar billede donwang Nybegynder
30. maj 2003 - 14:23 #26
Er det nogen der har købt det?
Avatar billede donwang Nybegynder
01. juni 2003 - 19:48 #27
Er det nogen der har købt det?
Avatar billede zmeu Nybegynder
02. juni 2003 - 22:11 #28
Hvordan er nyttegarantien hos Netto ??
Jeg købte selv et billigt kamera i Bilka for at se om det egentligt dækkede mine behov (De har 14 dages fuldretur ret)
Det viste sig at det var et skod kamera så jeg afleverede det igen.
købte et lidt dyrere kamera som jeg egntligt var meget godt tilfreds med.
Men hvis jeg ikke havde kunnet lide det så havde de sgu fået det igen :-)
Jeg mener check deres byttegaranti hvis den siger 14 dages fuld retur ret så køb det leg lidt med det en uges tid og aflever det igen hvis du ikke kan lide det :-)

Mvh Zmeu
Avatar billede guuur Nybegynder
02. juni 2003 - 22:21 #29
Hvis jeg var dig købte jeg et HP 812 til 2499 hos computercity, det et superkamera og man sparer 1500 kr lige nu: http://www.computercity.dk/frontpage/frontpage.aspx?Identifier=DK27154
Avatar billede guuur Nybegynder
02. juni 2003 - 22:23 #30
Her er data på HP 812 kameraet:
Digital Zoom: 7x
Max Opløsning: 2384 x 1734
Megapixel: 4,1
Optisk Zoom: 3x
RAM type: SecureDigital
RAM: 16 MB
Skærm: 1,5" LCD
Udgange: Video USB
Video motion: Ja 15 fps
Avatar billede lrd Nybegynder
02. juni 2003 - 22:24 #31
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=donwang&option=22

Donvang burde du ikke snart afslutte spørgsmål eller give feedback i dem :-)

Du har omkring 800 point ude