Avatar billede duesjov Nybegynder
27. maj 2003 - 08:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

forwarding af domæne

Når jeg nu køber et domææne, hvordan får jeg så domænet til at pege på min hjemmeside, da jeg har egen server som den ligger på
Avatar billede misterx Nybegynder
27. maj 2003 - 09:04 #1
Du kan gøre det ved at ligge en blank side op, og så sættet et metatag på som peger på din server (Set refresh til 0 sek)
Avatar billede duesjov Nybegynder
27. maj 2003 - 09:06 #2
kan du forklare hvordan jeg gør det?
Avatar billede misterx Nybegynder
27. maj 2003 - 09:06 #3
<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=DIN URL">
Avatar billede misterx Nybegynder
27. maj 2003 - 09:07 #4
Jeg går udfra at du har en statisk IP - hvis ikke skal du bruge f.eks. www.dyndns.dk
Avatar billede duesjov Nybegynder
27. maj 2003 - 09:09 #5
det kan godt være det luder som et dumt spørgsmål, men hvad har
"<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=DIN URL">"! med mit domæne at gøre
Avatar billede misterx Nybegynder
27. maj 2003 - 09:10 #6
Med dit domæne mener jeg naturligvis den ip som din lokale server nu har. Som sagt hvis du har en dynamisk ip skal du bruge servicen www.dyndns.dk
Avatar billede duesjov Nybegynder
27. maj 2003 - 09:12 #7
det jeg mener, er at jeg går ud og køber et www.et-eller-andet-domæne.dk og så skal have den til at pege på min webserver
Avatar billede misterx Nybegynder
27. maj 2003 - 09:13 #8
Den blanke side du ligge op på dit domæne skal have en header som nogenlunde ser sådan ud

    <head>
        <meta name="generator" content="©2003 by OdinDesign">
        <title>Velkommen til</title>
        <link href="stylesheet.css" rel="stylesheet" media="screen">
        <meta http-equiv="refresh" content="6;URL=Din IP">
    </head>
Avatar billede misterx Nybegynder
27. maj 2003 - 09:15 #9
Ja det forstår jeg, men for at få den til at pege på din lokale server er du, med mindre du vil betale for et subdomaine, nødt til at ligge en blank side op som så peger til din lokale server...
Avatar billede freddy04 Nybegynder
27. maj 2003 - 10:47 #10
hvis du ikke har købt domænet endnu, så køb det hos www.gratisdns.dk der kan du selv let styre hvor dit domæne skal pegen hen.

Hvis du allerede har købt domænet kan du redelegere det til www.gratisdns.dk, det tager et par dage.
Avatar billede freddy04 Nybegynder
27. maj 2003 - 10:55 #11
så slipper du for at betale for et unødvendigt hotel
Avatar billede mpjensen Nybegynder
27. maj 2003 - 11:01 #12
Hvis du selv har en server med et offentligt IP-nummer, skal du blot have lavet DNS-pegning, der oversætter mellem www.et-eller-andet-domæne.dk og IP-nummeret på din maskine. DNS-pegningen kan du f.eks. få hos gratisdns.dk, som tilbyder denne service - ja, gratis.

HTML-redirigeringen ("refresh....") bruges i de tilfælde, hvor det firma som udbyder DNS-pegningen, som en del af tjenesten tilbyder et én-sides website, hvor man kan placere HTML-dokumentet med redirigeringen. Denne metode har den fordel at man kan redirigere til en URL, som indeholder en sti, f.eks. http://www.et-eller-andet-domæne.dk/min-mappe.
Avatar billede freddy04 Nybegynder
27. maj 2003 - 11:06 #13
øhhh ja :-)

Men gratisdns.dk har nu også url-forward...
Avatar billede duesjov Nybegynder
27. maj 2003 - 11:08 #14
jamen tak, jeg ville gerne give jer alle point, men kun en af jer har sendt som svar, så det bliver lidt problematisk
Avatar billede freshness Nybegynder
06. juni 2003 - 11:31 #15
Hey "mpjensen", hvordan gør jeg, hvis jeg skal lave den html-redirigering? Jeg har allerede Gratis dns, og der peger jeg på www.mitdomæne.dk, med *.mitdomæne.dk alias... men hvordan får jeg så lavet den html-pegning, så jeg f.eks. kan få: salg.mitdomæne.dk til at pege på www.mitdomæne.dk/salg ???

Håber du kan/vil hjælpe...