Avatar billede klas Juniormester
28. november 2000 - 21:13 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

mangler sms script som virker med jmail

Heysa . .Jeg har nu forgæves søgt efter et sms script, da mit gamle er skod . . Men selvom jeg har søgt  igennem eksperten ogasp.dk  activeserverpages.dk har jeg intet fundet . .den de har på activeserverpages her jeg prøvet at sætte ind på cosmic.dk/sms uden held ..  der står godtnok også at det nok ikke virker med jamil . . - Er der ikke en venlig sjæl der ligger inde med et han kan sende til mig ? . .Jeg har selv haft 3 stk. en gang . .men jeg har vist ikke fået dem gemt  :(
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 21:15 #1
Giv mig din email add og jeg sender et til dig..
Avatar billede klas Juniormester
28. november 2000 - 21:17 #2
klas@klas.dk  :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 21:18 #3
Ups .. fandt din email add på dit minisite .. har sendt et script.
Avatar billede klas Juniormester
28. november 2000 - 21:32 #4
U tha maan  :)  så er det oppe på cosmic.dk/sms . .skal bare lige rette designet  :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 21:34 #5
hæ hæ ... et SMS script er næsten en essentiel ting at have nu til dags :)
Avatar billede klas Juniormester
28. november 2000 - 21:51 #6
joe . .jeg har haft eet på siden i lang tid . .og selvom scriptet ikke har virket i nogle måneder (!!) pga. manglende opdateringer kom jeg til at se at der stadig var lidt over 100 besøgende på sms siden hver dag . . så jeg mente at jeg skyldte dem en opdatering  :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 21:52 #7
*S* tjoo .. det vil jeg nok give dig ret i :)
Avatar billede rex2 Nybegynder
29. november 2000 - 08:16 #8
!!!!!!!!!!!!!!!!- hvor er jeres loyalitet overfor eksperten og os andre - servicen her er til for at vi andre også får et indblik i det stillede spørgsmål...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. november 2000 - 12:13 #9
Hvaaa\' snakker du om ?
Mener du at du ville have at jeg skulle have postet koden her så andre kunne se den ?

Så kan du da bare spørge istedet for at slå os ned ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. november 2000 - 12:14 #10
http://www.tdaugaard.dk/x/ der kan du finde det (sms_jmail.ace)
Avatar billede klas Juniormester
29. november 2000 - 16:30 #11
heeh . .skal lige have lavet lidt om i det . . når de svarer på beskederne får jeg svaret  :)

\"sms@cosmic.dk (Besked fra Sis) > Hej Trine-pigen!*Kan du holde julefrokost den 15 i stedet for den 16? Håber du har det rigtig godt:-)
Hej fut, jeg tjekker lige med min moar og så slå jeg lige på tråden...-hvad er årsagen til det skal ændres? har det fint og er i vildt jule humør..-hvad med dig\"

\"sms@cosmic.dk (Besked fra Bernhard) > Hej Annette elsker dig smukke sild, din elsker for altid BM
JEG ELSKER DIG\"
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. november 2000 - 16:33 #12
*LOL* får DU en mail når de svarer ? HA HA...
Avatar billede rex2 Nybegynder
29. november 2000 - 16:52 #13
Sorry - jeg er ofte lidt for hurtigt ude...
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 14:18 #14
Scriptet virker vist ikke helt, får en del af disse:

The original message was received at Sun, 03 Dec 2000 14:10:29 +0100

  ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<26113050@sms.mobilix.dk>

  ----- Transcript of session follows -----
... while talking to e2s.mobilixnet.dk
>>> MAIL From:<sms@cosmic.dk>
<<< 451 <sms@cosmic.dk>... Sender domain must resolve
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. december 2000 - 14:48 #15
Sender domain must resolve ..

du bruger mail.cosmic.dk from SMTP server ikke ? Så skal .Sender være sat til en gyldig POP3 konto på dit domæne.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. december 2000 - 14:49 #16
SOM ikke FROM ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. december 2000 - 14:50 #17
hmm ... nej ven .. sender domain must resolve .. det lyder som om den ikke kan få IP på cosmic.dk .. her virker scriptet helt fint (har endda brugt det i et VB prog.)
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 15:07 #18
? forstår ikke lige dine posts . . . Nogle gange virker det fint nok . .har testet det på 3 forskellige mobil telefoner med forskellige abbonomenter . . hvad er det lige du mener jeg skal gøre?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. december 2000 - 15:15 #19
Okay.

\"Sender domain must resolve\" afsender domæne skal \"opløses\" altså nok til en IP.
Hvis ikke den kan finde DNS/IP add på sender domain (i dit tilfælde cosmic.dk) så vil den ikke sende \"mailen\".

Den kan også være (lyder usandsynligt, but you never know ..) at JMail.Sender ikke er sat til en gyldig POP3 konto hvilket den skal i de fleste tilfælde når man bruger sin domænes SMTP server.
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 15:32 #20
Men hvorfor er det så kun engang imellem at den ikke virker ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. december 2000 - 15:34 #21
se DET kan jeg ikke svare på .. jeg har endnu ikke oplevet ikke at kunne sende med den. Men jeg har også kun sendt til Debitel (TDM) og Sonofon abbonnenter..
Avatar billede klas Juniormester
03. december 2000 - 15:39 #22
har lige tjekket .. alle de fej jeg får tiolbage er nogle som er forsøgt sendt til 26******

Da jeg først testede det sendte jeg også til 26993510 som er mit eget mobil nummer .. den kom fint frem . .men nu får jeg den samme fejl!

Vil mobilix ikke have at man sender til deres abonomenter ?

Scriptet er jo også lavet så det sender igennem sms.mobilix.dk til alle undt. teledk kunder . . .
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. december 2000 - 15:41 #23
Hmm .. nææ .. det skulle gerne bruge note.sonofon.dk til Sonofon kunder, sms.tdm.dk til TeleDK/Debitel og sms.mobilix.dk til Mobilix kunder. Jeg mener også der er en server til Telia.