Avatar billede monzter Nybegynder
25. maj 2003 - 13:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Computer gået i sort?

Halløjsa!

Jeg har et meget stort problem, min computer er gået i sort! En dag efter at have set en film i dualwiev slukkede jeg computeren, og dagen efter gad den ikke starte, og når jeg skriver gider ikke starte er det seriøst, der er bare sort skærm ingen mulighed for bios what so ever! Først gik jeg ud fra at det var mit grafikkort der var smuttet med så smed jeg et andet i og der skete det samme samtidigt med at jeg afprøvede mit grafikkort i en anden maskine og der fungerede det fint!

Så prøvede jeg at "nulstille" bios'en skifte rammene trække alle ide drev ud, og nu er jeg ved at være blank for ideer! Jeg tvivler på at det er AGP-porten der skulle være noget ivejen med da mit bundkort kun er 2 uger gammelt og fungerede fint i de par uger jeg havde det!

Kunne det evt. være CPU'en den kunne jeg godt have mistænkt for ikke at være helt 100 men jeg ville bare mene at den så stadigvæk skulle poste men er ikke helt sikker?

Her er der lidt facts om hvad der sidder i mit ThermalTake 6001A:
Bundkort: Abit NF7-S
CPU: AMD 2200+ XP Thoroughbred
RAM: 2x512 DDR 2700 Samsung 6ns
GFX: Leadtek Winfast GF4 TI 4200 128 MB DDR
HDD: 2x WD 1200JB 120 GB 8 mb cache + 46 gb IBM
CD-drev: Lite-On 48-24-48 + Plextor 40-12-40 + Toshiba 36x
Skærm: Samsung SyncMaster 959NF

Please kom med en løsning da jeg nødigt vil ud og bruge flere penge...
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
25. maj 2003 - 13:06 #1
Det lyder som om du ska ha reperatør på :-/ I hvert fald en eller anden expert!! Med alt det du har gjort, sku jeg ikk ku se hvad problemet skulle være! Måske din skærm? Har du tjekket at skærmstikket ikke er skadet? Eller at den lille knap foran på skærmen lyser grøn!?
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
25. maj 2003 - 13:07 #2
hmm når du trykker på startknappen, begynder blæsere osv så at køre?
men uden at der kommer signal til skærmen?
for så kan det godt være din CPU der er gået sig en tur :(
hvis du har en gammel 1ghz CPU eller noget liggende, så prøv at smid den i og se om det virker
Avatar billede monzter Nybegynder
25. maj 2003 - 13:07 #3
Hehe joh jeg har skam tjekket skærmen den fejler intet!!! Men joh jeg er også ved at løbe tør for ideer... :(
Avatar billede monzter Nybegynder
25. maj 2003 - 13:09 #4
spiritusanta>>> Dvs. at hvis CPU'en er defekt poster den intet på skærmen, det var jeg nelig lidt i tvivl om, men hvis det er tilfældet er det jo bare købe en ny 2500+ Barton til 750,- det er jo ikke en formue....
Men joh alt spinner op når jeg tænder, så det er heller ikke PSU'en der er noget i vejen med så vidt jeg kan se!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2003 - 13:10 #5
Hmm...de gange jeg har været ude for totalt døde maskiner har det hver gang været strømforsyningen der er gået. Har du en anden du kan prøve i maskinen ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2003 - 13:13 #6
Det kan altså godt være strømforsyningen alligevel, idet der kommer mange forskellige strømme ud af strømforsyningen og hvis f.eks 3.3 volten er død vil der ikke komme strøm til vitale dele af computeren men blæsere og harddiske kan køre.
Avatar billede monzter Nybegynder
25. maj 2003 - 13:21 #7
Jeg vil lige prøve at se om jeg ikke kan støve en anden PSU op et eller andetn sted, ellers er det vel bare finde et diagram og så gå igang med et voltmeter...
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
27. maj 2003 - 10:41 #8
Jeg kan ikke garantere, at det er problemet, men jeg vil gætte på det.
Jeg havde nemlig et problem engang med at min 2GHZ CPU var brændt af.. kunne ikke få noget signal til skærmen.
Så jeg forsøgte at tage alt ud af computeren og sætte det ind igen, derefter prøvede jeg at smide hardware'en over i min gamle 1ghz com, det virkede..hmm
Nå så satte jeg alt det oprindelige hardware i min com igen fungerede stadig ikke. Tilsidst forsøgte jeg mig med at indsætte min 1ghz i den nye com og det virkede så... så derefter købte jeg en ny 2GHZ og alt kører fint nu :)
Avatar billede monzter Nybegynder
09. juni 2003 - 17:21 #9
Jeg har skam ikke glemt spørgsmålet, men lige nu ser min pengepung ikke ud til at kunne klare de halt store udgifter, men jeg giver selvfølgelig point til det rigtige svar når jeg får løn til d. 1.... Hehe.. ;)