Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
28. november 2000 - 18:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Access Denied

Jeg har en MySQL kørende på en RH62, som står som firewall/webserver på en fast opkobling.

Cybercity har nu ændret mit HOSTNAME, og efter dette har jeg ingen adgang til MySQL.

Jeg tror at det skyldes at MySQL ser på hostname istedet for IP-nummer.

Er der nogle kloge hoveder der ved hvordan jeg kan løse dette problem? Jeg har INGEN adgang til MySQL overhovedet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2000 - 19:47 #1
Du er jo sådan set i nærheden af løsningen: Ja, den MySql server kigger
sikkert på hostnavnet, for det står i den tabel der checker tilladelsen. Hvis
man der havde skrevet IP-nummeret, mener jeg den ville have nøjedes med
at kigge på det. Man mener sikkert at et hostname er mere uforanderligt end
en IP-adresse - men det var nok før fast ADSL...

Så der er kun den tunge vej: den person eller myndighed, der skrev dit oprindelige
hostnavn i MySql skal ændre det til det nye navn - eller IP-nummer hvis du mener
at det er bedre.
Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
28. november 2000 - 20:04 #2
Det er mig der er den myndighed. Jeg kan overhovedet ikke få adgang til databasen, heller ikke som root. Det er det der er hele problemet. Håber at nogen har en ide.
Avatar billede defrost Nybegynder
29. november 2000 - 08:43 #3
Du kan starte mysqld med --skip-grant-tables. Derefter kan du få kontakt med den. Bare husk at køre mysqladmin flush-privileges bagefter.

Kig evt for mere på:
http://www.mysql.com/documentation/mysql/commented/manual.php?section=Resetting_permissions
Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
29. november 2000 - 13:50 #4
Det virker. Jeg takker ydmygt for et meget brugtbart svar.