Avatar billede klejner Nybegynder
24. maj 2003 - 18:46 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

GeForce FX 5600 i win98 og 2k

Jeg har for nyligt købt en ny pc med et GeForce FX 5600 grafikkort...

Jeg startede med at installere Windows2000, og derefter de medfølgende drivere til det forskellige hardware inkl. grafikkortet. -Ingen problemer der... Win2k kunne genstarte og grafiken virkede fint...

men men men...

Derefter installerede jeg Windows98 SE på samme maskine. Men efter at have fået installeret driverne til grafikkortet, og genstartet pcen, frøs den under opstarten men en besked i retningen af "Windows Beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren".
-Startede så op i fejlsikret tilstand og fik kortet fjernet fra hardware listen, så windows kunne startes igen.

Har prøvet at installere de nyeste drivere fra Nvidia og sikrer mig at kortet for tildelt en IRQ i BIOS (IRQ11), men problemet fortsætter. -Har desuden prøvet at deaktivere andet hardware som bruger samme IRQ men uden held...

Hvad skal jeg gøre?? Håber at nogen har svaret...
Avatar billede sukos Juniormester
24. maj 2003 - 18:50 #1
Ville selv starte med at installere 98, og derefter 2000
Avatar billede bredker Nybegynder
24. maj 2003 - 18:53 #2
bedre at du fik lukket nogle af de ret gamle spm du stadig har åbne
Avatar billede klejner Nybegynder
25. maj 2003 - 03:27 #3
Sukos... Hvad dælen skulle det hjælpe??

Bredker... Ville gerne, men har ikke fået nogle svar jeg kunne bruge...
Avatar billede bredker Nybegynder
25. maj 2003 - 09:11 #4
i de gamle spm er der sikkert ikke flere der kommer med et svar
så læg et svar selv og accepter dette
så kan du oprette et nyt så folk ser det igen
Avatar billede lrd Nybegynder
25. maj 2003 - 09:15 #5
Enig med Bredker

http://www.eksperten.dk/spm/141002

http://www.eksperten.dk/spm/154330

http://www.eksperten.dk/spm/181387

http://www.eksperten.dk/spm/183717

Og mange mange flere!!

Hvor står er sansynligheden for du får svar i spørgsmål oprettet i 2001
Avatar billede bredker Nybegynder
09. juni 2003 - 22:20 #6
lukketid
Avatar billede klejner Nybegynder
10. juni 2003 - 17:50 #7
Hvis du så gerne vil have lukket de indlæg, så skulle du fortælle mig hvordan det skal gøres, for jeg kan ikke se nogen muligheder!

...Jeg har desuden ikke fået noget fornuftigt svar på dette spørgsmål!

Fortsat god dag!
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2003 - 17:52 #8
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2003 - 17:55 #9
Det giver altid ballade at installere Win98 som Nr. 2.
Formater bæstet, installer Win98 først.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 13:35 #10
Forstod det heller ikke selv i starten.
For at lukke dine spørgsmål skal du acceptere et eller flere svar.
Vil du ikke gi' point for de svar du har fået, kan du selv lægge et svar.

I feltet hvor man skriver det andre skal kunne læse, kan du ude til venstre sætte markering i henholdsvis "Kommentar" eller "Svar"

Markér "Svar" og skriv i feltet f.eks. "Svar" - Klik "Udfør"

Herefter vil du kunne se dit eget svar og så skal du bare, nederst "markere" dig selv og klikke på "Accepter svar"

Der ud over må jeg tilslutte "fromsej's" sidste kommentar. Jeg er sikker på det vil løse dit problem at installere Win 98 på dit C-drev og derefter Win 2000 på dit D-drev.

Husk nu at få lukket alle dine gamle spørgsmål :o)

/victor-1
Avatar billede klejner Nybegynder
19. juni 2003 - 22:55 #11
Hvorfor skulle det være smart at installere 98 først?
For 98 kan ikke bruge NTFS partitioner, men til gengæld kan 2k/XP godt bruge FAT32 partitioner. Dermed skulle man tro at 2k/XP ville lave ged i 98 installationen hvis det endelig var...
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juni 2003 - 22:58 #12
Erfaringen siger at det er smartest at installere win98, inden installation af 2K/XP.
2K/XP laver jo også en bootmenu til dualboot.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 23:24 #13
"klejner" - nu har du fået svar som du efterlyser. Et af "fromsej" og et af mig. Accepter det ene eller dem begge,- derefter er spsm. lukket. (det lille flag skifter farve)
Desuden er du jo selv inde på både at ha' Win 98 og Win 2000 på én HDD. Og uanset om Win 98 er på det ene eller det andet drev, kan det ikke køre under NTFS - sådan er det.
Synes du ikke det er ved at være nok nu ?

/victor-1
Avatar billede klejner Nybegynder
21. juni 2003 - 14:09 #14
Jo tak Victor, jeg er umærket godt klar over at win98 ikke kan køre på NTFS - det behøves du ikke at belære mig om. ... Det er jo netop det jeg mener med at det kun kan være 2k/XP installationen som kan lave ged i en 98'er og ikke omvendt!!!

Og hvad skulle en driver til et grafikkort have noget med dualbootmenuer at gøre?? Jeg bruger desuden LILO til at multiboote med!
Avatar billede klejner Nybegynder
21. juni 2003 - 14:13 #15
Grunden til at jeg skriver at jeg også har 2k er for at fortælle at driveren virker der og ikke andet!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. januar 2004 - 01:24 #16
Lukketid !