Avatar billede svend-erik Nybegynder
24. maj 2003 - 14:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Frontpage kan ikke gå ind på vore domæner efter en tid

Vi har mange portaler især under www.danmarksportalerne.dk  Vi styrer dem alle med Frontpage 2000, men gennem de sidste 6-8 mdr. er det begyndt med, at computeren ikke ville gå ind (via Frontpage) på en hjemmeside.

Pyt - vi tog da bare den anden computer! Og gennem et halvt år kørte der ok, nogle domæner kunne den ene ikke komme ind på, men det kunne den anden - og omvendt.

Men - nu er det slut, for nu nægter begge computere at gå ind på selve hovedportalen.
Lige nu arbejder vi på www.sikkerhedsDanmark.dk

Vi har prøvet at genindlæse programmet, det hjælper ikke.

Har været i kontakt med Microsoft, har en halv snes mails fra dem, de har ringet 3 gange, men det løste heller ikke problemet

Hvad gør vi nu?

Med venlig hilsen fra
DANMARKSPORTALERNE

Svend-Erik Mortensgaard
web: www.danmarksportalerne.dk
mail: post@danmarksportalerne.dk
Avatar billede mortrr Praktikant
24. maj 2003 - 16:55 #1
Hvilken fejlmeddelelse får I når I prøver at åbne sitet? (i Frontpage)

Kan I åbne sitet hvis i klikker på FrontPage ikonet i toolbaren i Internet Explorer? (ikonet lige til højre for print-ikonet. det er muligt det vises som word, men så skal I trykke på den lille pil til højre for, og vælge frontpage i listen)
Avatar billede mortrr Praktikant
24. maj 2003 - 16:57 #2
Problemet ligger ikke i selve frontpage, men i de "Netværks-steder" (genveje til sites/servere) der med tiden oprettes. Det burde kunne klares ved at slette dem.
Avatar billede svend-erik Nybegynder
24. maj 2003 - 17:15 #3
Ikonet til højre for "Print"! Ja, den hedder "Rediger" på vores, og det er (med skam at melde) den eneste vej ind bag i et domæne, som jeg kender. Vi går ind foran på domænet (altså www, der hvor alle kommer ind), og når vi er der, klikker jeg på Rediger og Frontpage. Det lille vindue for adresse og kodeord kommer frem, og normalt er jeg inde bagved 10 sekunder senere. Men af en eller anden årsag - sker der ikke mere. Programmet accepterer tilsyneladene adresse og kode, og skal lige til at åbne (så alle mapperne kommer ovre til venstre)- men det sker bare ikke!

Tidligere skiftede vi så bare over til den anden computer, men nu er et af domænerne altså "utilgængelig" på begge. Hver især har de vel en lille halv snes domæner, som den ene maskine ikke kan komme ind på, men det kan den anden.

Du har formentlig ret i, at programmet er ok. Men de der genveje du antyder, hvordan fjerner jeg dem?

Mvh  -  SEM
Avatar billede mortrr Praktikant
24. maj 2003 - 17:33 #4
Så er det faktisk ikke genvejene det er galt med.
Hvordan du sletter dem afhænger af windows versionen.
I 2000/xp finder man den fx med stifinder.
Her har du en "Mine netværkssteder", hvor du kan åbne tidligere brugte sites. Og slette dem. Altså genvejene.

Gør det nogen forskel hvis du åbner dine web-sites direkte fra Frontpage?
Prøv at starte Frontpage "manuelt" (den burde være i din startmenu, under programmer), og åbne sitet. Du burde kunne finde sitet  under "Recent Webs" nederst i Filer menuen. (beklager - ved ikke hvad den hedder på dansk. Min Frontpage er engelsk, så alle danske menunavne er kvalificerede gæt)
Hvis den ikke findes der, så vælg "Åbn Websted" i Filer menuen, indtast fx http://www.danmarksportalerne.dk i "web name" (nederst i dialogen) og tryk OK.

Og det er vel ikke bare fordi den ikke viser mapperne?
Hvad sker der hvis du vælger Vis - Mapper?

Kan du, i Formater menuen, vælge "Fælles kanter"? Hvis du kan, så er du inde på sitet.
Avatar billede svend-erik Nybegynder
24. maj 2003 - 21:23 #5
Vælge "vis mapper" - kan jeg ikke. Jeg har lige brugt en time på igen at forsøge, men uden held. Den vej ind (du viste mig) har jeg aldirg prøvet, men det gjorde desværre ingen forskel.

Når jeg kommer frem til webstedet, går det ret normalt og det lile vindue kommer frem, jeg taster adr. + kode + ok. Og nu kommer maskinen virkelig på arbejde, den knokler løs og bliver ved og ved, men den går til sidst fast. Den lille pil kommer ikke engang frem, så jeg kan klikke på et eller andet! Det ender hver gang med, at alt låses, oftest kan jeg klare mig med ctr+alt+del, men til tider skal ned til knappen bare for at få restartet. Jeg har restartet 3 gange nu og forsøgt forfra, men resultatet er og bliver det samme: De domæner, maskinen har fravalgt, de er og bliver fravalgt  ;-)

Efter genstart kan jeg helt uden problemr køre ind på andre domæner, som maskinen endnu ikke har fravalgt (men det sker jo nok også en dag).

Det underlige er, at begge vore maskiner (programmer?) lider af det samme. Programmet i begge maskiner stammer jo dog naturligvis fra samme cd!!!

Mvh  -  SEM
Avatar billede mortrr Praktikant
25. maj 2003 - 11:23 #6
Jeg tror stadig problemet ligger et andet sted end i selve frontpage.

Siden den knokler løs for at vise noget, og til sidst går fast, kunne det være fordi de to sites er blevet meget store, og computerne ikke har ret meget plads fri på harddisken.

Eller hvis I har en router der benytter en dial-up forbindelse, vil forbindelsen lukke inden frontpage er klar.
Avatar billede svend-erik Nybegynder
25. maj 2003 - 13:32 #7
Jeg tror desværre ikke svaret skal findes der! Vi har ADSL og den pågældende portal er ikke ret stor (5 MB) mens f.eks. www.sikkerhedsdanmark.dk er næsten 4 x så stor, men der kører vi ud og ind efter behag. Begge computere har (hver) 3-4 GB fri plads på harddisken. Vi bruger Windows 98-2.

Uden at kunne forklare hvorfor, tror jeg, at din første antydning af forklaring måske er rigtig - at det er et eller andet med genveje eller forbindelser i computeren som går i hårdknude. Programmet i sig selv kører jo flot og upåklageligt på alle de andre portaler - indtil "a bad day" pludselig oprinder, og så er der lukket for det varme vand til DEN portal. Men kun DEN, de andre kører uden problemer.

Gutterne fra Microsoft - de har et internationalt kontor for helt specielle problemer, og der endte denne opgave - fortalte endda, at de selv til tider bliver klogere ved at følge med på Eksperten i DK, så der er jo tale om kapaciteter.

Mvh  -  SEM
Avatar billede mortrr Praktikant
25. maj 2003 - 20:37 #8
I kunne prøve at logge ind som en anden person, på jeres computere.
FrontPage gemmer indstillinger pr person.
Avatar billede svend-erik Nybegynder
25. maj 2003 - 22:24 #9
Sorry - jeg er ikke lige helt med. Hvordan gør jeg det?

Mvh  -  SEM
Avatar billede mortrr Praktikant
26. maj 2003 - 00:28 #10
Det kommer lidt an på hvordan jeres windows er konfigureret.
Hvis du i "luk ned" har en "luk alle programmer, og log på som en anden bruger", så brug det.
Du vil så få en dialog-boks hvor du skriver et nyt brugernavn og password, hvilket vil oprette en ny bruger.
Alle bruger-indstillinger, som fx mail-konto, forsvinder, men ved at logge ind som den "gamle bruger" (brugernavnet vil stå der når du har logget ud), får du det tilbage igen.
Avatar billede svend-erik Nybegynder
02. juni 2003 - 21:42 #11
Desværre  ;-(  Jeg troede ellers selv på, at det var løsningen, og gemte flere ting, jeg skulle have korrektet, til weekenden. Den gik desværre ikke. Ej heller i dag mandag. Og nu har jeg altså givet op.

Jeg ved ikke, om det er min maskine, der er underlig, man du sagde, at når jeg skiftede, ville f.eks. alle mine mails være "væk"! De var der alle - dog skulle jeg oplyse kodeordet for at trække post hjem!!!

Så desværre - jeg er lige vidt.

Mvh  -  SEM
Avatar billede mortrr Praktikant
02. juni 2003 - 22:09 #12
Det lyder som om du skulle finde en nørd i omgangskredsen eller lignende, som vil kigge på det.

Det er næsten altid nemmere hvis man kan sætte sig ved computeren og prøve lidt af hvert.

Kan du forøvrigt redigere hvis du går ind på http://sikkerhedsdanmark.dk/ i stedet for http://www.sikkerhedsdanmark.dk/ ?
Avatar billede svend-erik Nybegynder
02. juni 2003 - 23:09 #13
Hurra - hurra - hurra!!! Der kom løsningen ;-)  Ork, du aner slet ikke, hvor stor en sten, der faldt fra vore hjerter! I 3 mdr. har vi kæmpet næsten dagligt med dette problem!

Ja, jeg kunne sagtens komme ind og redigere på http://sikkerhedsdanmark.dk - der har vi ingen problemer.

Det store problem ligger på http://danmarksportalerne.dk - og HURRA, hvor det virkede. Endelig kom vi ind.

Jeg kan kun sige: MANGE TAK.

Mvh  -  SEM

nb. Du er nødt til at skrive til mig igen, og denne gang klikke i "Svar", ellers kan jeg ikke gi dig dine velfortjente point ;-)

nbb. Så fik topdrengene hos Microsoft ret, da de mente, at det højeste niveau fandtes på eksperten.dk
Avatar billede mortrr Praktikant
04. juni 2003 - 08:03 #14
Det er jo sådan set ingen løsning. Kun en udsættelse af problemet.

Men det beviser da at det ikke er sitet der er noget galt i. :-)
Så må problemet ligge i de oplysninger frontpage beholder om det enkelte site.

Hvis du har mod på det, så kan du prøve at starte regedit, finde frem til
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\FrontPage\Explorer\FrontPage Explorer\Recent Web List
og
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\FrontPage\Webs\Opened
og slette de værdier der står i listen til højre, som passer på sitet.
Her står fx sitets navn, og hvilket subweb man har brugt sidst.
Men pas på ikke at ændre andre ting. Registry er hjertet i windows opsætning, og sletning af det forkerte kan give MEGET uheldige virkninger.
Avatar billede svend-erik Nybegynder
04. juni 2003 - 09:37 #15
Kære mortrr  -  underligt navn at løbe rundt med  ;-)

Tak for dit uddybende svar. Ja, jeg vil forsigtigt prøve din anvisning, for det er jo klart, at et elelr andet af MIN maskine og/eller MIT program registreres og gemmes - med en uheldig virkning.

Foreløbig er jeg dog vældig glad for igen at kunne komme ind. Det er en mægtig hjælp. Tak igen ;-)

Med venlig hilsen

Svend-Erik

nb. jeg har klikket på "Accepter", men tilsyneladende sker der ikke noget
Avatar billede mortrr Praktikant
04. juni 2003 - 09:44 #16
God fornøjelse.

Her er der vist sket det der skulle (re din nb)