Avatar billede oles Nybegynder
24. maj 2003 - 13:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvem sender mig mails??

Hej,
Jeg bliver chikaneret af nogle personer, der ringer konstant og sender mails og alm. breve i en lind strøm.

Jeg får mails fra 4 personer, der alle benytter yahoo mail, men vil gerne vide om det faktisk er den samme person der "bare" er skizofren eller om jeg virkelig er på spanden og har 4 psykos efter mig :-).
Politiet er involveret og til at begynde med samler de info hos mit teleselskab.
Kan jeg se på de mails jeg får om de er afsendt fra den samme pc ud fra mail headeren? Kan jeg gøre andet?

OleS
Avatar billede bredker Nybegynder
24. maj 2003 - 13:06 #1
H-klik på mailen>>egenskaber>>meddel kilde
her er alle de data du har
Avatar billede backside Nybegynder
24. maj 2003 - 13:27 #2
bredker>> H-klik>Instillinger er det vist. ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
24. maj 2003 - 13:30 #3
det er H-klik> egenskaber >>detalger>>meddeelseskilde
Avatar billede oles Nybegynder
24. maj 2003 - 13:39 #4
Jeg har fundet det der vist hedder brevhovedet, men hvad skal jeg bruge af det der står deri?
Avatar billede bredker Nybegynder
24. maj 2003 - 13:44 #5
du skal bruge email adressen samt ip nr hvis det er til politiet
ellers kan du jo prøve at søge efter afsenderen`s email på de diverse emailkataloger på nettet
mere kan du ikke gøre selv
Avatar billede oles Nybegynder
24. maj 2003 - 13:55 #6
læs lige spørgsmålet igen: "Kan jeg se på de mails jeg får, om de er afsendt fra den samme pc ud fra mail headeren"?
Avatar billede bredker Nybegynder
24. maj 2003 - 14:02 #7
kun hvis det er fra den samme ip adresse
hvis det er den samme , så er det fra den samme adresse (kan godt være foeskellige maskiner indenfor samme husstand ) der kan dog også være flere ip adresser fra samme husstand
har selv 4 forskellige
Avatar billede popsy Novice
24. maj 2003 - 14:05 #8
Hvis de er sendt fra Yahoo adresser og lignende, vil den ip du ser jo heller ikke være fra ham der har skrevet mailen, men i stedet være fra Yahoos mailserver. Hvis han benytter webmail, er man nødt til at se logfiler hos udbyderen, for at kunne konstatere synderens ip adresse.
Avatar billede sharkman Nybegynder
24. maj 2003 - 17:30 #9
Hvorfor blokerer du ikke bare afsenderne eller laver en postregel, der automatisk sender skidtet i papirkurven eller sletter det på serveren, så du slipper for at se det?
Avatar billede bredker Nybegynder
24. maj 2003 - 17:41 #10
sharkman>>nok ikke så smart da politiet er inblandet , de skal nok bruge dem til en evt retssag
Avatar billede sharkman Nybegynder
24. maj 2003 - 18:31 #11
Såfremt du har givet politiet tilladelse til det, får de alle relevante, historiske data fra din udbyder til og med den dato, du har angivet som gerningstidspunkt. Så det ødelægger da ikke de nødvendige beviser i sagen. Men hvorfor vil du selv til at lege detektiv - har du ikke netop sat politiet på sagen?
Avatar billede oles Nybegynder
25. maj 2003 - 23:09 #12
Grunden til at jeg ikke sletter dem er, som der blev nævnt, at politiet evt. får brug for dem. De starter med en gennemgang af opkaldene til vores telefon og vil så bruge de mails vi har fået hvis det bliver nødvendigt.
De har sagt, at det kan tage op til en månede inden de har fået -og behandlet dataene fra teleselskabet og derfor vil jeg gerne - så hurtigt som muligt - selv finde ud af, hvor mange personer der måske er involveret..
Avatar billede oles Nybegynder
29. maj 2003 - 18:51 #13
Jeg har selv løst "gåden". I headeren står der received to steder og den IP adr. jeg skal bruge er den der er nævnt 2. gang. Nu må vi bare vente på politiet gør deres job...

eks:
Received: from [XXX.119.YYY.39] by web21XX4.mail.yahoo.com via HTTP; Thu, 10 Apr 2003 07:47:34
Avatar billede bredker Nybegynder
29. maj 2003 - 19:49 #14
og så tager du selv point tilbage
læs reglerne
Avatar billede oles Nybegynder
14. juni 2003 - 13:47 #15
tør øjnene..
Avatar billede backside Nybegynder
16. juni 2003 - 12:59 #16
oles>> Tror vist bredker´s svar var korrekt, og burde ha´ udløst point.