Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
23. maj 2003 - 19:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mobiltelefon til internet

Jeg hørte idag nogen snakke om at man kunne slutte en mobiltelefon til en bærbar og på den måde gå på internettet. Er det sandt? Og i så fald, hvor god kan forbindelsen så blive??

Hvad kræves af den bærbare computer og telefonen for at det kan lade sig gøre?? (evt. kabler osv.)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2003 - 19:54 #1
Det kan snildt lade sig gøre.
men det går meeeeeeeega langsomt.
Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
23. maj 2003 - 19:55 #2
Okay?

Gider du at uddybe lidt??
Hvor langsomt går det og hvad skal der bruges udover tlf. og bærbar?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. maj 2003 - 19:57 #3
Normalt vil forbindelse mellem computer og telefon foregå ved hjælp af infrarød (IrDa)

Jeg kan ikke huske de præcise tal, men forbindelsen er endnu ikke så god
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. maj 2003 - 19:58 #4
Det eneste du skal bruge er en bærbar og telefon der begge to har IrDa og så en internetudbyder, der understøtter den form for forbindelse
Avatar billede jonbdk Nybegynder
23. maj 2003 - 20:01 #5
På et standard abonnement, kan du køre 9600, hvis du suplerer med HSCSD (highspeed) eller GPRS (General Packet Radio Switched kan du nå hastigheder der minder om et almindeligt analogt modem - men det koster. Higspeed er afregnet pr. minut og GPRS er afregnet pr mb.
Begge kræver abonnement ved siden af
Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
23. maj 2003 - 20:03 #6
Okay, hvad vil forbindelsen svare til?? 28K?
Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
23. maj 2003 - 20:05 #7
okay tak...
Avatar billede jonbdk Nybegynder
23. maj 2003 - 20:06 #8
Hvis du kigger på sonofon hjemmeside Under Erhverv->produkter->Mobil Data->Priser
Vil du kunne få en idé om hvad det koster
Avatar billede jonbdk Nybegynder
23. maj 2003 - 20:07 #9
Hvis du har nogle spørgsmål vedr telefoner og data, må du sige til...
Avatar billede jonbdk Nybegynder
23. maj 2003 - 20:10 #10
Hovsa så slet ikke dit spørgsmål til sidst...
Det afhænger lidt af, hvor mange kanaler din telefon kan bundle på higspeed data (den bruger flere talekanaler) De fleste telefoner bruger 3+1 konfiguration. Dvs. 3 til download á 9600 og 1 til upload
Så kan du selv regne hastigheden ud.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
23. maj 2003 - 20:11 #11
Bare for at skrive et indlæg til :-)
En fordel ved HighSpeed Data er, at der er samarbejdsaftaler med mange lande, derfor vil du kunne bruge det fra udlandet også. Det er stadig lidt begrænset med samarbejdet på GPRS - det er primært nordiske lande der er med.