Avatar billede jonasm Nybegynder
23. maj 2003 - 19:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tutorial til billedmanipulation

Hej Eksperter !

Jeg søger en photoshop 7 tutorial der omhandler billedmanipulation, helt konkret at tage et ansigt fra en person og smide det over på en anden og få det til at se ægte ud. Det er vigtigt at det er meget nøje beskrevet og at der ER skrevet til version 7.

Mhv Jonas
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. maj 2003 - 20:16 #1
Det var da et godt spørgsmål :)  Men tror ikke du finder noget, da det jo kommer and på hvordan dine billeder er. De skal jo gerne passe en smule, for at få det til at se realistisk ud.
Det handler jo "bare" om at klippe hovedet ud og sætte det ind. At du så skal til at justere på kontrast, farver, størrelse måske ligge noget til, trække noget fra osv. er jo indviduelt fra billede til billede.
Men du har ret det er ikke sådan lige til :)
Avatar billede zjinn Nybegynder
05. juni 2003 - 23:19 #2
Her er en kort tutorial:

Find en person, hvor baggrunden er en fast farve. Altså f.eks. et sort lærred. Ikke en skov eller andet. Der skal helst kun være en farve, så er det lettest.

Så kan du klippe farven fra, og lave farven rundtom ansigtet transperent.

Hvis det evt stadig ikke passer ordentligt, kan du jo bare ændre størrelsen :D

Jeg tror ikke lige, der er lettere måder at gøre det på.
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juni 2003 - 22:21 #3