Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
23. maj 2003 - 17:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En værdi der går igen, hvormange er der?

Jeg har en database, hvor der er en række, der hedder klaner.
I denne række går flere af den samme klaner igen. Så er spørgsmålet, hvordan finder jeg ud af hvormange gange hver enkel klan går igen.

/Claus
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. maj 2003 - 17:52 #1
Jeg går udfra du med række mener søjle/kolonne?
Avatar billede tipsen Nybegynder
23. maj 2003 - 17:52 #2
SELECT klaner, COUNT(*) AS antal FROM tabel GROUP BY klaner ORDER BY antal DESC;
Avatar billede doughboy.dk Nybegynder
23. maj 2003 - 18:01 #3
Jeps, korrekt med at jeg mente søjle kolonne :-)

Og takker for et så hurtigt svar, og det virker som det skal, endnu en gang tak :D

/Claus