Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 16:01 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

fdisk har det vist ikke så godt?

Sidder og prøver at fjerne alle partitioner på en 10GB IBM ting, og det går helt fint indtil jeg prøver at fjerne et \"logisk DOS drev på en udvidet partition\" - det må/kan jeg ikke for fdisk, og deraf kan jeg så heller ikke slette den udvidede partition (EXT).. whut should me do? :)
Avatar billede hojben Novice
28. november 2000 - 16:03 #1
Start med at slette nedefra og op.. Udvidet partitioner først.
Avatar billede tof Nybegynder
28. november 2000 - 16:04 #2
Gdisk fra Ghost kan klare det, Partition Magic kan også. Eller har jeg et lille program CleanSlate.

/Tof
Avatar billede hojben Novice
28. november 2000 - 16:04 #3
Hvis det ikke virker, så prøv at lure her: http://www.23cc.com/free-fdisk/
Avatar billede cstern Nybegynder
28. november 2000 - 16:05 #4
Hej xtom`
det er snart en klassiker. Har du haft NT eller Linux på disken?
Hvis ja, så kan du sandsynligvis kun fjerne disse med en Linux bootdisk eller Partition Magic. Det er muligvis også svaret med genstridige partitions af anden art.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 16:06 #5
hojben; uhm.. jeg kan ikke slette en udvidet partition hvorpå der ligger et logisk dos drev.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 16:08 #6
hey cstern :)
Mjoeh.. det ku da egentlig godt tænkes jeg har haft NT på den.. jowkey, jeg prøver lige med PartitionMagic :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
28. november 2000 - 17:16 #7
Og hvis den heller ikke vil så MS delpart.exe
Den kan gøre det forbi med hvilken som helst genstridig partition
Avatar billede radisen Nybegynder
28. november 2000 - 17:41 #8
Et lille program der hedder DELFISK rydder enhver harddisk ...uden at spørge - på 3 sekunder !!!
Avatar billede radisen Nybegynder
28. november 2000 - 17:42 #9
Undskyld, mit tastatur kan ikke stave: DELFDISK
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 17:52 #10
Sgåhmle. Jeg havde en ældre udgave af PartitionMagic som ikke kunne klare det, så jeg endte med at downloade IBM DriveGuide og bruge den istedet.. og dét virkede :)
Avatar billede faroxxx Nybegynder
01. december 2000 - 18:50 #11
hej kan du send den program delfdisk eller delfisk :)
på email eller hvor man kan download den