Avatar billede curious Nybegynder
23. maj 2003 - 13:12 Der er 4 kommentarer

Indstil Tiden

Jeg har en PDC, hvorfra brugerne ude i produktionen kører set time, så de kan indstille tiden ( Dette er 2000 Klienter med User Rettigheder ) .. men problemet er, at eftersom de IKKE er administratorer på computeren kan de ikke få lov til at indstille tiden, og det omfatter også logon scriptet...

Så er der en måde hvorpå jeg kan gøre at brugeren kan få lov til at indstille tiden, og samtidig være normal "user" på computeren,

Findes der programmer ?
En variabel i scriptet ? ..

Mvh Michael Mortensen
Avatar billede zinus Nybegynder
23. maj 2003 - 15:59 #1
I resource kit findes timeserv.exe - brug det

http://support.microsoft.com/?kbid=232255
Avatar billede webcon Nybegynder
31. maj 2003 - 00:30 #2
Når dine brugere kører med Win2000 skal du i "local policies" på klienten tillade, at ex. domæin users har rettigheder til at ændre systemuret, ellers får klienterne ikke tiden fra serveren, hvad enten det er PDC´en eller en timeserver. Du kan også tilmelde "domæin users" til din superbrugergruppe lokalt på klienten, idet denne gruppe har tilladelse til at ændre systemuret.
Avatar billede fortes Nybegynder
05. juni 2003 - 08:50 #3
Du kan også i group policy i computer settings lave et logon script, så sker det før brugeren logger på, og kræver ikke specielle rettigheder
Avatar billede fortes Nybegynder
05. juni 2003 - 08:50 #4
ups sorry. så ikke lige at det var NT... opgrader til 2000 server :-)