Avatar billede jkaad Nybegynder
23. maj 2003 - 12:49 Der er 11 kommentarer

Hvilken webserver er sikrest?

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der sikrest at bruge som webserver, er det en Apache eller IIS server?

Kom gerne med underbyggende kommentarer til hvorfor det er sådan...
Avatar billede amplificator Nybegynder
23. maj 2003 - 12:52 #1
Apache - Tja.. Stortset alle du finder på nettet bruger Apache.. Og hvis de så skal have ASP understøttelse på den bruger de ChilliASP (eller hvad de tnu hedder)
Avatar billede disky Nybegynder
23. maj 2003 - 12:52 #2
øh var det tidligere spørgsmål ikke nok ?
Avatar billede jkaad Nybegynder
23. maj 2003 - 12:54 #3
ehm jo, jeg vidste bare ikke hvor det blev af... jeg er helt ny på denne side, og så vidste jeg ikke helt om der kom flere svar fordi jeg accepterede det af dit, så ville jeg bare lige have flere kommentarer med...
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
23. maj 2003 - 12:58 #4
hmm, hvis man ser lidt objektivt på det, så tror jeg apache er sikrest. ikke fordi der ikke kan forekomme bugs, men fordi, skulle det ske at man finder et exploit eller en bug, så er der tusindvis af udviklere klar til at patche problemet. det kan man vist ikke sige om M$.. jeg mener apache helt klart er at foretrække. +ISS er ikke gratis.
Avatar billede jensendk Nybegynder
23. maj 2003 - 13:00 #5
Ville vælge en mindre udbredt webserver, de er ikke så mange der bruger tid på at hacke dem.. F.eks Netscape's enterprise webserver eller sun's ting...
Avatar billede fangel Nybegynder
23. maj 2003 - 13:02 #6
IIS servere må blive angrebet af CodeRed konstant... her er en liste ovr de gange hvos min Apache server er prøvet at blive angrebet af CodeRed:

http://mfa.ath.cx/view-my-attacks.php

alene ud fra det må vi sige at Apache klare sig lidt bedere end IIS... og CodeRed er jo kun en ud af MANGE viruser der kører rundt om på nettet...

Morten
Avatar billede masterfix Nybegynder
23. maj 2003 - 13:09 #7
Jeg ville vælge en webserver med Linux eller FreeBSD da Windows ofte er dem der hackes.
Avatar billede tangveje Nybegynder
23. maj 2003 - 13:15 #8
Du skal ikke kun tænke på selve serveren, tænk også på den person der administrerer serveren... Er det en idiot uden den ringeste fornemmelse for sikkerhed der administrerer serveren er det komplet ligegyldigt om den hedder apache eller IIS, eller om styresystemet hedder Windows eller Linux.
Avatar billede disky Nybegynder
23. maj 2003 - 13:17 #9
tangveje:
Det har du så sandeligt ret i, ingen tvivl om det.

Men jeg vil nu påstå at hvis sysadm er kompetent ender Linux/BSD alligevel med at være sikrest.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
23. maj 2003 - 13:18 #10
jeg mener stadig at en uptodate apache inst på fx en netBSD er ganske svær at knække. -men det er rigtigt som tangveje siger, den største trussel kommer nok fra inkompetente admins.
Avatar billede tangveje Nybegynder
23. maj 2003 - 13:20 #11
Jep, skulle have lagt mere tryk på ordet "kun" :)