Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:01 Der er 30 kommentarer

Hvad er wipe?

Jeg har fået vide at jeg skal bruge wipe til st undersøge min haddisk.. Men hvad er det og hvor får jeg fat i det....
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2003 - 21:07 #1
Der findes noget der hedder WipeDisk - men det er et program der sletter alt på din disk.
Der findes dog også noget der hedder R-Wipe&Clean, som ryder op på din disk. Fjerne f.eks. coookies, temp. internet filer osv
Dette kan hentes her: http://download.com.com/3000-2086-10159836.html?tag=lst-0-1

Hvad er der galt med din disk, siden den skal undersøges ??
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:10 #2
man kan ikke finde den i windows.. men når man starter den er den der... der er hvis en virus så jeg skal slette altt...køre programmet når man starter compurteren?
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:11 #3
Det er ikke en del af windows :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:12 #4
Det er et program du kan installere og bruge når du har brugfor det
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:12 #5
Bare husk det er en prøve version
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:13 #6
virker det som at fomatere???
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:14 #7
nej nej bare rolig
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:14 #8
De sletter bare ubrugelige filer
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:14 #9
Det hele står jo her

R-Wipe&Clean can wipe useless files and unused disk space using either fast or secure erase algorithms. Free up disk space and irretrievably delete private records of your online and offline activities, such as temporary Internet files, history, cookies, auto-complete forms and passwords, recently opened documents list, Explorer MRUs, temporary files, and so on. All files and folders may be combined in wipe lists to erase them in a single procedure. It supports both the FAT and NTFS file systems. All separate wiping and cleaning tasks can be combined in one complete erasing procedure launched immediately or at a predefined time as a background task.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2003 - 21:15 #10
Hvad er det helt præcist du skal have hjælp til ? Jeg tror ikke jeg forstår spørgsmålet.....
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:20 #11
Min haddisk virker ikke under windows.. men den kan godt finde den når jeg starter computeren op.. Så jeg tro det er en virus... Jeg kan ikke fomatere den.. Heller ikke gå ind på fdisk... Så jeg skal bruge noget der hedder wiper...
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:21 #12
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=wiper&tg=dl-2001

Er det dette navn er der de her på download
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:23 #13
det er et program der køre når man starter computeren op.. Som en bootdisk..
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:24 #14
Hmmm mener du scandisk??
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:25 #15
sletter den alt på haddisken????? så ja
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2003 - 21:25 #16
Hvilken Windows har du ???
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:26 #17
ej du mener en formatering. Ja så skal vi jo have dit styresystem som han beder om. Er bare forvirret :-)
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:26 #18
xp pro
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2003 - 21:27 #19
Hvis du alligevel vil slette din harddisk, hvorfor prøver du så ikke bare at reinstaller Windows. I den forb. har du jo mulighed for at formatere din disk
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:28 #20
men det kan jeg ikke.. Der står at der er ingen patision.. men når jeg går ind på fdisk.. kan den ikke læse disken...
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2003 - 21:29 #21
Jamen du skal jo oprette en partition under installationen......
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:30 #22
Installationen og afindstalationen af Windows XP foregår faktisk ved at benytte samme fremgangs måde.
ved at starte computeren med CD'en husk dog at sætte din bios til at boot op på din cdrom
kan du så ikke af uforklarige årsager ikke boote op på din cdrom kan du evt hente boot/start disketter her 6 stk ialt hent
dem nu for en sikkerheds skyld det kunne jo være ik og så er det for sent.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290

og her efter kommer Installationsguiden som hjælper dig gennem hele proceduren hvor du både kan formater (afindstalation) og opdele din HD
ganske som i den gamle fdisk (95/98/me) men bare meget nemmer her

Under installationen får du mulighed for at vælge hvilket drev XP skal installeres på. Det er muligt at installerer
Windows XP sammen med et andet Windows, hvis du ønsker det. Du får så en bootmenu i opstarten hvor du kan vælge system.

Du skal også tage stilling til hvilket filsystem du vil have - om det skal være NTFS eller FAT32 dog kan du konverter til ntfs
efter endt indstalation (Convert C: /FS:NTFS) skrives i kør/run.

Under installationen vil du også blive bedt om at angive et password for Administrator (kun Pro).
konfigurering af internetforbindelse (med modem) kan også gøres under installationen. Der skal oprettes bruger/brugere.
Bemærk at alle brugere som standard får administratorstatus. Endelig kan du aktiverer Windows XP via nettet
(Windows Product Activation).

Lånt af resten
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:31 #23
det kan den ikke.. den kan jo ikke læse disken... og man skal fomateree den før man kan lave patision
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2003 - 21:32 #24
soogiegs33 >> Nej, man partitioner før man formatere........
Hvordan ved du at den ikke kan læse på disken ????
Hvilken fejlmelding kommer den helt præcist med ?
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:32 #25
Læse disken??? Partitionen komme først senere
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:34 #26
Når jeg bruger en bootdisk.. og trykker fdisk.. Så står der at den ikke kan læse disken
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 21:39 #27
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2003 - 21:40 #28
Ja OK, men har du overhovedt prøvet at boote på din WinXP CD, og prøvet at reinstallere ???
Lav en helt frisk installation: Slet alle partitioner. Opret nye, og vælg så hvilken Windows skal installers på..... (og så formateres din disk også)

Den fejlmelding der kommer i Fdisk, hvad siger den ????
Du blir' nød til at være lidt mere præcis, ellers er det svært at hjælp.....

Du kan også prøve at boote på din bootdisk, og så skrive: fdisk /mbr
Avatar billede lrd Nybegynder
23. maj 2003 - 11:32 #29
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juli 2003 - 14:30 #30
er du ikke venlig og give feedback her eller luk tråden!!