Avatar billede busch-jensen Nybegynder
21. maj 2003 - 20:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Intel BUS master IDE driver / problem under windows 98 (SE)

Hejsa

Jeg benytter et Abit BP6 motherboard og Windows 98 (SE), men kan ikke få de to IDE kanaler på 440BX chipsættet til at virke korrekt. Harddisken virker fint, men cd-rom drevet som er på IDE2 kanalen ses ikke i Stifinderen.

Udfor hver IDE kanal er der et udråbstegn i en gul cirkel.

Her følger lidt om Controlleren: Intel 82371AB/EB/MB PCI BUS Master IDE controller. Primary IDE controller (dual Fifo) + sec ditto....

Den første enhed (selve Intel controlleren er der ingen bemærkninger til.

Jeg har prøvet, at hente drivere og gøre ved, men lige meget hjælper det.

Yderligere informationer: Controlleren - 82371EB(PIIX4E), 82443BX.

Der er ingen problemer med IDE kanalerne under XP (men jeg har et gammelt SCSI kort samt lydkort, som ikke virker under XP, derfor vil jeg også garne have 98 til at virke).

Mvh
Busch-Jensen
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
21. maj 2003 - 21:51 #2
Hmmm... ser ikke ud til at de drivere er væsentligt anderledes end dem jeg allerede har prøvet med... Intet held.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
21. maj 2003 - 22:56 #3
Hey... Jeg kunne godt bruge linket alligevel, og dog. Jeg havde prøvet, at installere en driver til Initio SCSI controller, og den havde placeret en CD rom driver i config.sys - ifølge en troubleshooter guide fra Intel skal der ikke være nogen andre drivere (især ikke i autoexec.bat og config.sys) Efter at have 'rem'et' disse linjer ud - og reinstalleret Intel Chipset Inf utility genfandt windows enhederne, og de blev korrekt installeret... (inf_BM.pdf havde svaret)

:)
Busch-Jensen
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. maj 2003 - 22:56 #4
Prøv at fjerne enhederne fra enhedshåndteringen og genstart. Hjalp da min egen optrådte med noget lignende.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
21. maj 2003 - 22:58 #5
hottadpole... nåede ikke at se din kommentar, før jeg selve sendte mit svar. Check tidspunkterne. 16 sek. forskel ;)