Avatar billede ballpen Nybegynder
21. maj 2003 - 13:44 Der er 5 kommentarer

Kopiering af mapper fra Kabinettet

Vi er flere brugere på netværket, der skal have oprettet de samme mapper i vores respektive Kabinetter.
Vores problem består i at, vi pt. ser os nødsaget til at oprette samtlige mapper enkeltvis ved hver enkelt bruger, i stedet for at at en opretter og de andre her efter kan kopiere.
Kan dette lade sig gøre, eller er der kun "den hårde vej"?

Mvh
Ballpen
Avatar billede mgjo Nybegynder
21. maj 2003 - 13:46 #1
Er det, det samme data der skal ligge i ens mapper, eller er det forskellig data?
Avatar billede ballpen Nybegynder
21. maj 2003 - 14:18 #2
Nej. Mapperne er søgemapper, der skal indeholde mails (såvel afsendte som modtagne) der har relation til den enkelte bruger. Dvs. alle brugere godt kan have oprettet en mappe med navnet "John" hvor så alle de mails der har relation til denne person bliver lagt i.

Mvh.
Ballpen
Avatar billede mgjo Nybegynder
21. maj 2003 - 14:21 #3
Du kan i en periode, have tilføjet en mkdir sætning i dit login script, bare sørg for at den ikke overskriver, hvis mapperne allerede eksisterer
Avatar billede fasfan Nybegynder
21. maj 2003 - 16:34 #4
- Opret en 'Dummy' bruger
- Opret en folder der hedder 'shared'
- Opret den ønskede folder struktur i Dummy's mailbox under 'shared'
- Placer en note i hver folder strukturs nederste mappe
- Arkiver alt fra Dummy til GroupWise arkiv
- Tag en kopi af arkivet
- Restore alt fra Arkiv til Dummy's mailbox
- Brug SHARING til at dele folderen SHARED med alle brugere. De SKAL have skriveadgang.
- En bruger af gangen kan de nu tage hele folder strukturen fra 'Shared' og flytte til deres egen mailbox.
- Efter hver bruger har gjort dette, indlæses kopien af Dummy's arkiv igen, og det gentages for den næste bruger.

Omstændigt JA, men jeg er ikke sikker på at der er en lettere løsning.

Det skulle da lige være at tage X antal kopier af Dummy's arkiv, benytte FID-editor og lave dette arkiv til den enkelte bruger der så kan indlæse det.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 14:33 #5
Hej

2NDC har lavet en utility til at oprette en fælles struktur af delefoldere. Programmet er en del af deres Utility Pack til GroupWise.

www.2ndc.dk

Mvh
apersson :o)