Avatar billede zac Nybegynder
28. november 2000 - 00:28 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

TV-kort - blå skærm - hvorfor^?

Ny Pinnacle Studio PCTV - installationen tilsyneladende i orden, ingen fejlmeldinger, selvtest OK.

Men ingen billede!

Har kabeltv i lejligheden, 16 m antenneledning fra fjernsynet til PC med lille forstærkerbox imellem. Kan signalet virkelig være for svagt? Et TV her yderst i kæden giver billede!

\"Station seach\" giver ikke noget. Vi har da PAL system her i DK, ik? Man kan vælge mellem \"Channel\" E2-E12, S1-S41, og 21-69 - hvad betyder det?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. november 2000 - 00:31 #1
er du sikker på at dit kabel til kortet ikke er defekt eller at leder og skærm ikke er kortsluttet?
s1-s41 mener jeg er hyperbåndet og 21-69 er det \"normale\" kanalområde. e2-212 kan jeg ikke huske hvad er.
Avatar billede nazaq Nybegynder
28. november 2000 - 11:02 #2
Har kortet også Composite in?
Hvis det har så kontroller lige om kortet er sat op til at bruge den indgang i stedet for tuner :-)
Avatar billede tex1 Nybegynder
30. november 2000 - 09:51 #3
Prøv at tage fjernsynet fra og sæt din pc direkte i antennestikket
Avatar billede lazac Nybegynder
30. november 2000 - 10:04 #4
Jeg har selv et Miro TV og havde under NT et lign. problem. Det hjalp at sætte antallet af farver på skærmen ned. Så vidt jeg husker til 24-bit.
Avatar billede zac Nybegynder
16. december 2000 - 13:59 #5
Undskyld jeg har ventet så længe, men først nu er jeg kommet videre. Der var IKKE noget af ovenstående, der hjalp!
Men da jeg nu er gået over til Win2000 i stedet for Win98, løste DET problemet! Der var en enkelt mystisk fejlmeddelelse, men det virker, selv om driverne er til NT. Jeg vil nu alligevel søge efter opdatering til 2000.
Avatar billede zac Nybegynder
22. december 2000 - 21:23 #6
Jeg har downloaded drivere fra www.pinnaclesys.com, som skulle passe til Win 2000, men når man bruger dem, virker TVet ikke længere - jeg må nøjes med NT driverne fra CDen, men til gengæld undvære texttv og videomulighed mv. - men selve TV modtagelsen fungerer fint!