Avatar billede wipe-out Nybegynder
21. maj 2003 - 10:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbner man et "lokalt" word dokument via html

Hvordan åbner man et "lokalt" word dokument inde fra en web side, begge dele ligger på en CD (drev D). Der bliver linket til www på normal vis, men jeg vil gerne fra min html side åbne eksta dokumentation i word (drev D, jeg forudsætter brugeren har word på sin lokal pc evt. drev c:
noget a la  winword.exe /l g:\start.doc

Poul
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
21. maj 2003 - 11:24 #1
du linker bare sådan her:
file://d:\dokument.doc
Avatar billede bearhugx Nybegynder
21. maj 2003 - 11:24 #2
Hvis der er installeret Word på client-maskinen, så klarer den selv det med at åbne Word op for at vise .doc dokumenter, så derfor kan du bare lave et link a la :
<a href="file://g:/start.doc"> Klik her for at åbne g:\start.doc </a>
Avatar billede bearhugx Nybegynder
22. maj 2003 - 11:45 #3
wipe-out ... Jeg må sige, at jeg undres over, hvorfor mit svar er blevet afvist ....Mit svar er mere udførligt (der er HTML kode og det hele) - Derudover er der _kun_ 6 sekunders forskel mellem rune og mit svar :-/ ...

Derfor kan jeg ikke forstå, hvordan runes svar åbenbart er alle 30 p værd - mens at mit bidrag betragtes som noget, du ikke kan bruge ....

/Søren
Avatar billede wipe-out Nybegynder
22. maj 2003 - 22:47 #4
Hej Søren,,, bearhugx

det er en fejl fra min side, jeg ville have givet begge point, så et eller andet sted har jeg klokket i det,, sorry
Avatar billede bearhugx Nybegynder
22. maj 2003 - 22:58 #5
det er ok - Jeg er glad for, at du i det mindste gav en god forklaring...