Avatar billede shanse29 Nybegynder
20. maj 2003 - 23:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af webspeed i trådløst netværk

Hej

Sidder og roder med mit webspeed og trådløst netværk.

Jeg kan sagtens komme på nettet når RJ45 går direkte fra kabelmodem ind i pc, men når jeg sætter RJ45 ind i mit accespoint, og trådløst netkort i bærbar, kan jeg ej komme på nettet. Der er fin forbindelse imellem accespoint og bærbar.

Nogen som har nogle erfaringer med dette, og som evt.kan se hvad der kunne være galt?.
Kan webspeed overhovedet fungere i denne sammenhæng?

/Søren
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2003 - 00:05 #1
Det tror jeg da nok.Jeg har ingen erfaring med accesspoints, men har da været ude for at kabelmodemet ikke ville give en ipaddresse fra sig idet den kunne huske den sidste macaddresse der var blevet tildelt en addresse, og derfor nægtede den at give ipaddresser fra sig.
Så prøv lige at tage strømstikket ud af webspeedmodemet og lad den være ude nogle sekunder. Der er en chance for at det er dit eneste problem.
Avatar billede gnom Nybegynder
21. maj 2003 - 08:17 #2
Det kan være fordi du har sat din pc til at stå som den der logger på dit webspeed. Det skal være din router der står som den der logger på.
Prøv at tjekke hvilken mac adresse du har sat op på routeren.
Avatar billede shanse29 Nybegynder
21. maj 2003 - 08:47 #3
Gnom >Hvis du gider og har mulighed for at svare på hvordan man sætter routeren som logger på , ville det være intet mere end perfekt.
Jeg tror nemlig at det er min pc der står som den der logger på.
Mange gange på forhånd tak :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2003 - 08:51 #4
Tror det ville hjælpe hvis du fortæller præcist hvilket accesspoint du har. De har jo forskellige features og opsætning. (Altså mærke og model)
Avatar billede shanse29 Nybegynder
21. maj 2003 - 08:56 #5
Det accespoint jeg har gang er måske ikke det fedeste,

Vegas Wireless Acces Point 11 Mbit/s

http://www.befro.dk/shop/productinfo.asp?id=1514

Kan det mon hjælpe?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2003 - 09:16 #6
Tjaaa...ikke meget. Jeg har forsøgt at finde manualen her http://www.it-page.com/vegas/index.php?page=product&id=3 for at se hvad muligheder man har, men det lykkedes ikke at finde en manual. Der står bare at du skal køre en setup cdrom.
Men der hvor gnom vil hen er at hvis du har mulighed for at sætte macaddressen som den præsenterer overfor webspeed-modemet, så kan du indtaste den samme macaddresse som din maskine har og derved snyde din udbyder til at tro at det stadig er din pc der logger på. Prøv at lege lidt med det og se om det skulle være muligt.
Du kan finde macaddressen på din egen pc ved at køre kommandoen
ipconfig /all
Men det ved du sikkert idet du vist allerede har givet adgang for denne macaddresse i dit accesspoint.
Avatar billede shanse29 Nybegynder
21. maj 2003 - 09:20 #7
Tonnybrandt, du er en flinker fyr. Jeg vil kigge på det ieftermiddag, når jeg engang er hjemme fra job, men indtil videre skal du have mange tak, jeg vender tilbage senere.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juli 2003 - 04:19 #8
Det er dog nogle frygtelig lange arbejdsdage han har ham "shanse29" :o)

Sku' vi ik' lige få gjort det her færdigt ?

/victor-1
Avatar billede shanse29 Nybegynder
26. juli 2003 - 21:19 #9
Du har da ganske ret viktor, pointgår til tonnybrandt-drengen
Avatar billede shanse29 Nybegynder
26. juli 2003 - 21:20 #10
tja...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juli 2003 - 21:51 #11
Nej de gjorde ej - du åd dem selv !

Måden du afleverer point på er, - Be om et svar fra den eller dem du mener ska' ha' pointene. Så lægger de et svar i stedet for deres kommentarer - og du skal så acceptere deres svar. Så har de fået hvad de har fortjent.

/victor-1