Avatar billede michael_69 Nybegynder
20. maj 2003 - 22:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med firewall/router "Low ID"

Hey!

Jeg har et problem med noget der hedder "Low ID".. Her er en side hvor det er beskrevet mere præssist..

http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html

Håber der er nogen der kan hjælpe..
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2003 - 23:06 #1
problemet kan opstå hvis du har en firewall installeret - men nok mere sandsynligt kan det skyldes hvis du har en router. I så fald skal du åbne for den port som edonkey bruger i routeren - vejledning hertil burde enten følge med routeren eller ligge på din udbyders hjemmeside
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
21. maj 2003 - 00:28 #2
Du skal åbne nogle Virtual Server Porte på routeren.. Porten skal være 4672, 4662 og 4661.. Det burde være nok men add lige 6667 og 4242 for en sikkerhed skyld..
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
21. maj 2003 - 00:29 #3
Det er portene til Emule og eDonkey..
Avatar billede michael_69 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:27 #4
okay, hvordan åbner jeg for de porte?? For jeg ved ikke hvordan man kommer ind og justere det.. Kender intet til min router..
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
22. maj 2003 - 21:56 #5
hmmm.. hvad er din gateway ip?? skriv i internet explorer " http://xxx.xxx.xxx.xxx "  x= din gateway ip.. det må stå i din manual til routeren hvordan du opsætter den... Det er så Virtual Server Porte du skal åbne.. Hvilken router har du??
Avatar billede michael_69 Nybegynder
25. maj 2003 - 13:18 #6
jeg har en ruter der hedder rouder der hedder SOHO Watch-Guard, under deres side står der at der er indbygget firewall i... Det er lidt noget piz for jeg kan ikke finde den manual der er med..
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
25. maj 2003 - 14:02 #7
Det er lige meget med firewallen bare du kan komme ind i setup'en af routeren så du kan åbne portene. prøv http://192.168.0.1 så kommer du nok ind i setup'en.. husk at hvis det er første gang du prøver at login til setup'en er bruger navnet nok "admin" ok kode ingenting..
Avatar billede michael_69 Nybegynder
27. maj 2003 - 15:28 #8
Nu er jeg kommet ind og kan ændre portene, men der står:

Forward  TCP port range from port (her skal jeg skrive noget)  to port (her skal jeg skrive noget)

Forward  UDP port range from port (her skal jeg skrive noget)  to port (her skal jeg skrive noget)

Hvad skal jeg skrive i de 4 porte??
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
27. maj 2003 - 17:20 #9
kender ikk lige den type router, men kan forestille mig at du skal skrive under TCP port from (4242) to port (4672) og måske det samme ved UDP..
Avatar billede michael_69 Nybegynder
02. juni 2003 - 12:32 #10
hvorfor lige de porte?? Jeg mener herunder, (http://www.edonkey2000.com/cgi-bin/smartfaq/smartfaq.cgi?answer=1025114514&id=1025114052), står der ikke fra noget til noget, der står bare at man skal sætte den til f.eks. 4661...

Hvis du kan hjælpe mig med hvilke porte jeg skal skrive, er pointene dine..
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
02. juni 2003 - 18:01 #11
du skal nok prøve at åbne portene 4661 til 4672.. det var hvad jeg fik at vide os en af min m8's.. det virker på min comp efter at jeg åbnede alle portene son nævnt i starten... du skal nok prøve dig frem...
Avatar billede michael_69 Nybegynder
11. juni 2003 - 19:06 #12
ok, tak for hjælpen her er dine point
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
12. juni 2003 - 18:35 #13
takker !!