Avatar billede chanlo Nybegynder
20. maj 2003 - 22:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

bredbånd videre til en anden pc

jeg har en pc med en bredbånds opkopling og et bundkort med "2" netværks porte (den ene bruges til mit bredbånd).
nu vil jeg gerne gennem den anden port føre internet forbindelsen videre til en anden pc i huset. jeg har et kabel til forbindelsen, men hvordan skal de to maskiner sættes op ??? de bruger xp og me.
Avatar billede webhest Nybegynder
20. maj 2003 - 22:19 #1
Det er simpelt....

du skal bruge programmet WinProxy!
www.winproxy.com

Det giver dig automatisk 99 ip adresser....

Så skal du bare koble den til en Switch og så kan du sætte alle de computere på nettet/netværket som du vil ha' =)
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
21. maj 2003 - 00:23 #2
I Windows XP...:
Højre klik på Netwærksteder (På Skrivebordet) vælg Egenskaber.. Kør så Guiden Netwærksinstallation..
Følg instrukserne der kan vælges at XP computeren er hovedecomputeren i netværket og de andre er koblet til den for at få adgang til internettet..
Forsæt indtil man kan vælge at oprette en Diskette til netværksinstallation. Lav denne diskette og Udfør Guiden..

I Windows ME...:
Installer disketten og følg indstrukserne..

Det skulle virke..
Avatar billede halifax Nybegynder
21. maj 2003 - 03:21 #3
Du skal have installeret ICS, Internet Connection Sharing på XP maskinen. Så skulle der ikke være grund til at installere proxy programmer som WinProxy.
Find og følg Duelund's vejledning herfra
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
21. maj 2003 - 21:07 #4
Efter min mening er det dumt at bruge andre programmer nå windows selv har den funktion i sig.. Men så er det jo..
Avatar billede chanlo Nybegynder
21. maj 2003 - 23:41 #5
>>vegas gambler.. det lyder som det rigtige..
kan de to maskiner sættes direkte sammen eller skal jeg have en switch ??
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
22. maj 2003 - 16:39 #6
Du kan bare koble den anden pc (win98) sammen med xp computeren via en twisted pairs netkabel så det er nok unødvendigt at købe en switch..
Avatar billede chanlo Nybegynder
22. maj 2003 - 20:28 #7
oki, takker