Avatar billede rossoneri Nybegynder
20. maj 2003 - 20:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink spørgsmål

Jeg har lavet et hyperlink i frontpage på et stykke tekst.
Efter at jeg har lavet dette hyperlink er der kommet en understregning under det jeg har sat i hyperlink .. altså "________"

Det ser jo pisse grimt ud, da jeg har et billede som baggrund... understregningen må da kunne fjernes .. samtidig med at hyperlinket stadigvæk skal være aktiv
Avatar billede blyno Praktikant
20. maj 2003 - 20:38 #1
Det kan du med css. Vent lige..
Avatar billede blyno Praktikant
20. maj 2003 - 20:39 #2
Avatar billede rossoneri Nybegynder
20. maj 2003 - 20:39 #3
css? .. ok .. ved ik lige hvad det er ..
venter lige :-)
Avatar billede backside Nybegynder
20. maj 2003 - 20:39 #4
<a href="http://www.noget.dk/" style="text-decoration: none">
Avatar billede blyno Praktikant
20. maj 2003 - 20:41 #5
a:link {
    text-decoration:none;
}
a:visited {
    text-decoration:none;
}
a:active {
    text-decoration:none;
}
a:hover {
    text-decoration:none;
}

Hvis du bruger dette så er ingen af dine links "synlige" men virker stadig.. Spørgsmålet er bare hvor smart det er..
Avatar billede rossoneri Nybegynder
20. maj 2003 - 20:44 #6
ok .. jeg kender NADA til html programmering .. jeg har indsat følgende i html editoren i frontpage, som der stod i css :

a {
    text-decoration:none;
}

hmm ? . det hjælper intet .. men kan regne ud at man nok ikke uden videre bare kan smide det ind et eller andet sted
Avatar billede rossoneri Nybegynder
20. maj 2003 - 20:44 #7
ok .. vent lige .. så ikke kommentar fra 20.41
Avatar billede backside Nybegynder
20. maj 2003 - 20:45 #8
Hvis du intet kender til html visningen i fp kan du prøve med dette eksempel.
Lav en ny side, gå i html visning, marker alt og slet, indsæt dette:
<html><head></head>
<body>
<a href="http://www.noget.dk" style="text-decoration: none">www.noget.dk</a><br>
<a href="www.noget.dk</a>" target="_blank">http://www.noget.dk">www.noget.dk</a>
</body></html>

Gå i eksempel visning.
Avatar billede rossoneri Nybegynder
20. maj 2003 - 20:52 #9
hmm .. her er lige linien:

<td width="100%" height="13"><font face="Benguiat Bk BT" color="#FFFFFF"><a href="file:///C:/Documents%20and%20Settings/test/Desktop/test/news.htm">Nyheder</a></font></td>
  </tr>

Det er under "nyheder" det står understreget ... kan ikke få det til at virke ved at indsætte
Avatar billede rossoneri Nybegynder
20. maj 2003 - 20:54 #10
"nyheder" skal linke videre til "news.htm" ...
Avatar billede backside Nybegynder
20. maj 2003 - 20:55 #11
<td width="100%" height="13"><font face="Benguiat Bk BT" color="#FFFFFF"><a href="file:///C:/Documents%20and%20Settings/test/Desktop/test/news.htm" style="text-decoration: none">Nyheder</a></font></td>
  </tr>
Avatar billede backside Nybegynder
20. maj 2003 - 20:56 #12
Men husk at den sti ikke vil virke på nettet, den henviser til din harddisk.
Jeg ville tro at den skulle se sådan her ud:

<td width="100%" height="13"><font face="Benguiat Bk BT" color="#FFFFFF"><a href="news.htm" style="text-decoration: none">Nyheder</a></font></td>
  </tr>
Avatar billede backside Nybegynder
20. maj 2003 - 21:00 #13
font face="Benguiat Bk BT"
Den holder heller ikke, det er en font kun meget få har på deres pc, og så vil de ikke se DEN, men en std. font.
Avatar billede rossoneri Nybegynder
20. maj 2003 - 21:06 #14
hvordælen kan man ikke klippe/klistre .. når jeg sætter de html stykker ind er der alle mulig mærkelige tegn
Avatar billede backside Nybegynder
20. maj 2003 - 21:08 #15
Træk den ned i feltet herunder først og klip det derfra. Det fjerner formateringen. Eller brug notesblok.
Avatar billede rossoneri Nybegynder
20. maj 2003 - 21:11 #16
SUUUPER :-)
Avatar billede blyno Praktikant
21. maj 2003 - 17:16 #17
backside-> Det var da vist din løsning der hjalp - vil du have pointsne ?
Avatar billede backside Nybegynder
21. maj 2003 - 18:37 #18
Ellers tak.  ;)