Avatar billede jesse_2000 Nybegynder
20. maj 2003 - 19:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

slå brug af proxy fra og til med en bat fil

hejsa.

i forlængelse af http://www.eksperten.dk/spm/353328

kunne jeg godt tænke mig at skifte internet explorens proxy indstillinger med at batch job, så jeg slipper for hver dag når jeg kommer hjem at skal ind og ændre indstillingerne i IE.

er der nogen der har en løsning eller en god ide.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
21. maj 2003 - 08:04 #1
proxy indstillingerne er gemt i registreringsdatabasen og den kan du ikke ændre i med en ren bat fil.
enten skal du have lavet en .reg fil eller også kunne du bruge et andet scriptsprog, f.eks. kixtart.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
21. maj 2003 - 08:16 #2
i registreringsdatabasen under nøglen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
er der en værdi der hedder "ProxyEnable"
den skal ændres fra 0 til 1 eller omvendt, 0 betyder at proxyindstillingerne slåes fra.
Avatar billede jesse_2000 Nybegynder
21. maj 2003 - 19:31 #3
takker, det er ok bare at lave en reg fil med proxy indstillingerne og kalde den fra en bat fil.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
22. maj 2003 - 08:08 #4
ok :-)