Avatar billede yousif Nybegynder
20. maj 2003 - 19:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til netværk

Hej

Jeg har 2 computere med en netkort i dem begge 2. I den ene computer har jeg en win xp home, og i den anden har jeg en win me. Jeg har ingen xp eller me cd da de begge er oem installeret, og i xp computeren er der ingen diskette drev. Hvordan får jeg så installeret et netværk?
Avatar billede bredker Nybegynder
20. maj 2003 - 19:35 #1
har du et krydset netkabel
er dit netkort instaleret fra ny (pga det med diskettedrev )
Avatar billede yousif Nybegynder
20. maj 2003 - 19:55 #2
Jeg har et krydset netkabel.. mit netkort (den på xp'en) er præinstalleret..
Avatar billede bredker Nybegynder
20. maj 2003 - 20:04 #3
ok er det bare mellem de to maskiner eller skal de også på nettet via netværket
Avatar billede bredker Nybegynder
20. maj 2003 - 20:09 #4
prøv evt at kikke her , der er en god vejledning
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=winsetup
Avatar billede yousif Nybegynder
20. maj 2003 - 20:17 #5
Det er bare mellem de 2 maskiner..
Avatar billede bredker Nybegynder
20. maj 2003 - 20:38 #6
H-klik på lan forbindelse , hvad har du der
du skal have
klientprogram til microsoft netværk
fil og udskriftdeling
tcp/ip protokol
dit netkort
Avatar billede yousif Nybegynder
20. maj 2003 - 21:18 #7
ok.. hvor er vi henne ligenu.. På xpen eller hvad??

Kan jeg ikke få det skåret ud i pap?? Jeg er n00b til det her..
Avatar billede bredker Nybegynder
20. maj 2003 - 21:47 #8
jeg skal prøve ,xp er ikke min stærke side ,men vi kan starte og se om der kommer en der er mere sikker på xp
kontrolpanel>>netværksteder>>lan-forbindelse
H-klik på lan-forbindelse>>egenskaber
hvad har du her
gør det samme på begge maskiner
Avatar billede yousif Nybegynder
20. maj 2003 - 22:01 #9
me:
klientprogram til Microsoft-netværk
Microsoft Family Logon
iVasion PoET Adapter
ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus-netværkskort
Opkaldskort
NDISWAN -> iVasion PoET Adapter
NetBEUI -> ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus-netværkskort
NetBEUI -> Opkaldskort
TCP/IP -> ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus-netværkskort
TCP/IP -> Opkaldskort
Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk

xp:
Klientprogram til Microsoft-netværk
Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
QoS-pakkeplanlægning
NWLink NetBIOS
NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol
Internetprotokol (TCP/IP)
Avatar billede bredker Nybegynder
20. maj 2003 - 22:21 #10
ok nu kommer vi til det jeg ikke er helt sikker på
jeg har smidt et link til et par af de andre eksperter der ved mere om dette ,så vi må håbe at de kommer og hjælper dig videre ,nu er forarbejdet gjort
hvis de ikke kommer må vi prøve os frem i morgen ,men det vil være lettere hvis de er mere sikker på xp og me
så lad os se hvad der kommer først
Avatar billede yousif Nybegynder
20. maj 2003 - 22:23 #11
I orden.. =)
Avatar billede inq Nybegynder
23. maj 2003 - 20:27 #12
Bægge maskiner er i stand til at automatisk installere dine netkort, for at dit netkort skal virke, burte du faktisk bare sætte det x-kabel i de 2 maskiner, starte dem. og så spille eller hvad du nu skal. :)

skulle maskinerne ikke automasisk tildele sig ipadresser mv. (maskinenetværks kalde navn) kan det gøres manuelt.

Under start, Kør, skriv 'cmd' og tryk op ok. I komandoboxen skriver du 'IPCONFIG' og trykker retur. nedenstående vises, dog kan der komme andre tal. hvis du gør dette på bægge maskiner skal de se nesten ens ud, bortset fra ip adressen, der ikke må være det samme, typisk er den en højere. se nedenfor
(1 pc)
Ethernet adapter Local Area Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.1

(en anden pc)
Ethernet adapter Local Area Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.3
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.1

For at ændre disse informationer skal du som tidligere omtalt finde netværksikonet, Højreklikke og vælge egenskaber, du skal finde TCP/IP protocollen og vælge egenskaber på denne, herunder vil du kunne ændre disse informationer så de ligner hinanden evt. som mine tal ovenfor.

Håber det kan sætte lidt skub i tingene.

Inq
Avatar billede bredker Nybegynder
31. maj 2003 - 18:08 #13
fungere det nu
Avatar billede yousif Nybegynder
19. juni 2003 - 20:07 #14
Jepz.. Takker for hjælpen=)