Avatar billede geekpower Nybegynder
20. maj 2003 - 18:38 Der er 15 kommentarer

Valg af fladskærm

Hejsa,
jeg tænkte først på at købe en 17" fra amitech.dk, men har nu også set på en Acer AL732... Hvilken er bedst, erfaring? Jeg søger info om hvor gode de er, hvordan de ser ud, og andet relevant.

Og evt. bud på andre gode skærme.
Avatar billede scb Praktikant
20. maj 2003 - 18:50 #1
Hvad må den koste?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
20. maj 2003 - 19:18 #2
tja kommer så absolut an på hvor meget du vil give for en fladskærm.

Denne her Samsung (19"), har jeg kun gode erfaringer med. Er i den dyre ende, men den har en responstid der bla. gør den egnet til arbejde med grafik.
http://www.proconsult.dk/katalog/m_disp/s_disp-tft/tft-18/monsam-19psab.html

Inden du vælger din skræm, skal du være sikker på hvad du forventer hvad den skal kunne håndtere. Jeg ville ikke selv personligt købe en skærm der har en responstid på over 25 ms. Hvis du køber en billigere skærm der har en responstid på 50 ms eller derover, vil du opleve at skræmen "flimrer" / er sløret og fx har svært ved at følge med hvis du har kører spil der har bare lidt action. Men igen det kommer jo helt an på hvilket behov du har.

Sony er et ok alternativ, men Samsung er bedre ;)
Her et eksempel på en 17"
http://www.proconsult.dk/katalog/m_disp/s_disp-tft/tft-17/monsdm-s71rw.html
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
20. maj 2003 - 19:22 #3
>>geekpower 200p for et sådant sp er alt for meget. En 20 stykker skulle være ok ;))
Avatar billede s_kjaer Praktikant
20. maj 2003 - 22:41 #4
Du må ikke købe en skærm hvor der er en sort kant hele vejen rundt med glas foran, da det virker som et spejl. Meget praktisk hvis du er paranoid, men irriterende at se på, da du hele tiden kan de noget der bevæger sig bag ved dig. Selv om Zitech påstår at deres har antirefleksglas er det altså ikke nok. http://www.zitech.dk/product/BigImage.aspx?ID=2831
Avatar billede geekpower Nybegynder
21. maj 2003 - 16:31 #5
Kan jeg så også få svar på  mit spørgsmål???
Hvilken af de to øverste... ved godt alle fakta om svar tid osv...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
21. maj 2003 - 20:14 #6
Amitech specs
http://www.amitech.dk/webprodukt/skaerme/Amitech17LCD%20Fladskærm615.pdf

Acer AL732 specs
http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=ET.73205.002&referrer=kelkoo

Tja de minder jo meget om hinanden. Amitechs kan håndtere mere kontrast (500:1) hvorimod Amitechs er på 450. Responstiden er bedre på Acer.

Står intet om hvor mange Hz Acers kan klare ved de forskellige opløsninger.

Du vil viden hvilken der er bedst - er ikke den store forskel om du vælger den ene eller den anden ;)
Avatar billede bovbjerg Nybegynder
21. maj 2003 - 20:25 #7
Hvad med denne medion til 3487
MD7218. 18,1" SXGA.
Høj opløsning 1280 x 1024 pixels. 16,7 mio. farver.
flimmerfri og forvrængningsfri. Hurtig respons tid ved 30ms.
Plug % Play. Lav stråling og miljøvenlig i henhold til TCO 99 std. Flersproget "On Screen Display" menu.
Hjælp mig venner.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
21. maj 2003 - 20:54 #8
Hvis du er på jagt efter en 17"/18" fladskærm i prislejet 3-4000 er der ikke den helt store forskel i kvaliteten, hvis du bare ser dig for inden du køber.

Bare vær obs på at den kan håndtere: Høj opløsning, har god responstid og har en ok billedopdatering - min 60 Hz

Der er en del at vælge imellem. Se f.eks. http://www.pc-netto.dk
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
21. maj 2003 - 21:17 #9
vrøvl mht Hz helst over 60 - da 60 og derunder er anstrengende for øjnene .P
Avatar billede geekpower Nybegynder
21. maj 2003 - 21:34 #10
Er der nogen der ved om nogen af dem er til at se film på eller har sådan nogen ligende funktioner´??
Avatar billede s_kjaer Praktikant
21. maj 2003 - 22:29 #11
Hvad med at udnytte kæder som eks Elgigantens tilbud om 30 dages fuld returret. Så kan du købe en skærm og har derefter 30 dage til at finde ud af om du er tilfreds med den. Hvis det ikke er tilfældet, leverer du den bare tilbage igen. Desuden har du også 30 dage til at finde ud af om der er en anden butik der sælger skærmen billigere, da du også har 30 dages prisgaranti.
Avatar billede meinertsen Nybegynder
23. maj 2003 - 13:55 #12
Verdens BEDSTE fladskærm er SDM-serien fra Sony.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
29. maj 2003 - 18:26 #13
Lukketid ?
Avatar billede bauner Nybegynder
19. juni 2003 - 05:12 #14
Jeg har selv besluttet mig for en Acer AL732. Så én i går på Fisketorvet, KBH. Den er ualmindelig flot og dens specs. er også i høj klasse. Den kan bruges som TV osv. Den jeg kiggede på i går, stod og kørte en DVD-film, og kvaliteten var altså helt i top. Acer AL732 er p.t. den mest populære på www.edbpriser.dk
Avatar billede semey Nybegynder
21. juni 2003 - 02:34 #15
Bemærk at garantien som er nævnt på edbrpiser er forkert, den er 3 år.