Avatar billede funder2000 Nybegynder
20. maj 2003 - 16:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hvor meget tjener man

hej jeg overvejer og gå i gang med udd som it-supporter er der nogen der ved hvor meget man ca. får i timen som udlært og som lærling og er der stadig muligheder for at få job når man er færdig med uddannelsen
Avatar billede Spotgun Seniormester
20. maj 2003 - 16:55 #1
Da jeg for 2 år siden startede som IT-supporter (dog uddannet datamatiker, alt andet var selvlært) fik jeg vist omkring 17.000 om måneden.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2003 - 17:20 #2
spotgun >> Hold da op, det var ikke meget - havde nu gættet på et sted mellem 20.000 og 22.000
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 17:24 #3
Min søn(pap) læser til det nu og tror oz det er 20000-22000 han har snakket om
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2003 - 17:25 #4
ja, først der begynder det da at ligne noget.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
20. maj 2003 - 17:25 #5
Hvor lang er uddanelsen?
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 17:27 #6
2år. Det vil sige 2.år og 6 mrd. men de 6 mrd er grundforløbet
Avatar billede robotten Praktikant
21. maj 2003 - 12:49 #7
Siden du nu er på overvejelsesstadiet omkring hvilken udd. du vil tage, vil jeg ikke anbefale It-supporter udd. Er næsten lige selv blevet udlært, og der er bare ikke det samme behov for os, som for snart tre år siden, da jeg begyndte. Så mit råd er, at se dig lidt mere omkring efter andre typer af udd., at bruge 2½ år på.
Derudover er de færreste udd. steder (hovedsageligt Tekniske Skoler) egentlig gearet til denne meget nye udd.
Avatar billede robotten Praktikant
21. maj 2003 - 12:50 #8
Og lønnen ligger btw. omkring de 17-18K som startløn.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2003 - 16:19 #9
robotten >> Er fuldstændig enig. startede selv på uddanelsen i 2000 på tekn. skole i Køge. Den skole/lærere var absolut slet ikke kompetente til denne uddanelse.
Har dog hørt at Haslev og Ballerup skulle være noget bedre.....

Men jeg stoppede ihvertfald efter ½ år. Og er glad for det, for i dag har jeg et kanont job :o) (har forøvrigt ikke engang en uddannelse)
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
21. maj 2003 - 17:30 #10
phatlasse --> Er bare nysgerrig :D

Hvad arbejder du egentlig med nu så?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2003 - 21:48 #11
Jeg er daglig leder for 17 teknikere der kører rundt på de sjællandske landeveje, og reparere store EDB anlæg, f.eks. for COOP, IRMA, Nordea, Danske Bank, Nortell, Cisco, Microsoft osv osv.....
Avatar billede funder2000 Nybegynder
26. maj 2003 - 00:05 #12
hey igen jeg fandt lige dette ang. lønninger http://www.prosa.dk/Loen_&_job/EDB-loenninger/startloen.shtml og med min udd. regner jeg med at tage datamatiker udd. først og så læse videre bagefter for jeg er nødt til at tage datamatiker'eren først da jeg gik ud efter 9 kl. med en almindelig afgangs eksamen. er der nogen der kan fortælle mig hvorfor at en it-supporter tjener mere end en datamatiker
Avatar billede robotten Praktikant
02. juni 2003 - 10:47 #13
Synes, at de satser virker meget høje?
Ved ikke lige, hvorfor en datamatiker tjener mindre - det er da en meget hårdere udd.
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. juni 2003 - 10:49 #14
phatlasse

Gik du på elektronik og svagstrøm i år 2000 på teknisk skole i køge?

Hehe, mener jeg nemlig også jeg gjorde... :oD
Avatar billede robotten Praktikant
16. juni 2003 - 09:29 #15
Blevet klogere?
Avatar billede robotten Praktikant
20. april 2006 - 12:24 #16
ca. 3 år om et svar - ikke ringe...  ikke ringe....  *s*