Avatar billede simit Nybegynder
27. november 2000 - 17:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

format c:

Jeg har en pc som jeg gerne vil have fdisket, men det kan jeg ikke da min harddisk har at navn som man ikke kan skrive (alle mulige mærkelige tegn).
Jeg har prøvet at formatere harddisken, men først scanner den vist for bad sectors eller sådan noget i den retning, og når den så kommer til 33% stopper den og siger ikke nok hukommelse.
Hvad skal jeg køre for at få formateret/fdisket min pc??
Avatar billede gauntlet Nybegynder
27. november 2000 - 17:45 #1
Prøv Low-Level format (i BIOS) Den skader IKKE disken.
Avatar billede simit Nybegynder
27. november 2000 - 17:49 #2
Det virker ikke!!!
Avatar billede gauntlet Nybegynder
27. november 2000 - 17:54 #3
Hm, Virker det ikke at lowlevel formatte? kan den ikke gennemføres?
Så er disken i hvert fald smadret
Avatar billede handmade Nybegynder
27. november 2000 - 19:22 #4
Jeg kan ikke helt se ud fra det simit skriver, om du er i stand til at starte Windows?

Hvis du er, kan du jo starte med at omdøbe disken i Windows, så den er til at arbejde med.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. november 2000 - 20:54 #5
du kan også prøve partionmagic den kan ihvertfald
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. november 2000 - 20:58 #6
hvis du kan finde ud af hvilken hdd det er, kan du også hente software fra deres website, jeg ved
ihvertfald, at der er både til Maxtor, seagate, IBM, Quantum og Western Digital, mange af dem har en quicktest funktion, samt en mere omfattende test af hdd, og en \"zerofill\" (low level)
Avatar billede latoni Nybegynder
28. november 2000 - 21:37 #7
C:\\ DELTREE C:\\WINDOWS
måske med en lidt anden tegnsætning, men stadig på en linie, f.eks. c:\\\\deltree c:\\windows
det \'kan\' måske hjælpe at få adgang til disken.
mvh
latoni
Avatar billede simit Nybegynder
10. februar 2001 - 02:42 #8